Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Kiderült, mely használt autók kártörténetének néznek utána a leggyakrabban a magyarok

A listára egyebek mellett a használt Volkswagenek és Fordok is felkerültek.

...svg content...Fotó: Pixabay
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő
TÉMÁK

Bár az elmúlt években a használt autók piacát meglehetősen viharos trendek jellemezték, az adásvételek áprilisban rekordszintre ugrottak. A carVertical autóipari adatszolgáltató cég 15 ország – köztük Magyarország – autótörténeti jelentéseit elemezte, hogy fény derüljön rá, mely autómodellek iránt érdeklődtek a legtöbben 2023-ban.

Így megtudhattuk, hogy tavaly a legtöbbet ellenőrzött autó a Volkswagen Passat volt hazánkban, ugyanis ez a típus a platformon végzett összes előzményellenőrzés 4,6 százalékát tette ki. A sorban a második a Ford Focus és a Volkswagen Golf lett, egyformán 4,2 százalékkal, amelyeket a Skoda Octavia 3,9 és az Audi A4 követ 3,8 százalékkal. Soron kívül Orbán Viktor mélységesen elítéli Magyar Péter szavait

Összességében a magyarországi járműtörténeti ellenőrzések 14,2 százalékát a Volkswagen márkájú autók tették ki – számolt be az Origo a carVertical statisztikáira hivatkozva. De a cikkből kiderül az is, hogy a vásárlók gyakran ellenőrzik még a Ford (13,17 százalék) és az Audi (13,15 százalék) használt autóit is.

A carVerticalon ellenőrzött Volkswagen Passatok 4,1 százalékánál volt kimutatható a hamis futásteljesítmény, míg a Ford Focusok 3,2 százalékának manipulálták a kilométeróráját, a Volkswagen Golfok esetében pedig 3,8 százalék volt ez az arány – részletezték. Korábban egyébként azt is megírtuk, hogy januárban mintegy 75 ezer autó lelt új gazdára Magyarországon.

Ez pedig 12 százalékkal haladja meg a tavaly januári szintet, egyúttal ez volt a második legmagasabb valaha regisztrált érték (a mindenkori rekordot 2022 márciusában érte el a piac). De ebben a cikkben arra is kitérünk, minek volt ez köszönhető, illetve melyik lett a magyar vásárlók új kedvenc márkája a hagyományosan az első helyet elfoglaló Opel után.