Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Nem szeretik a fiatalok, ha az influenszerek politizálnak

Egy friss felmérés szerint a magyar fiatalok többsége nem különösebben vevő az influenszerek politikai állásfoglalására.

...svg content...Fotó: Pexels / Illusztráció
Belföld

Kiss László

Szerkesztő
TÉMÁK

A magyar fiatalok döntő többsége elfogadhatónak tartja, ha a közösségi médiában követett tartalomgyártók, influenszerek termékeket vagy szolgáltatásokat reklámoznak, azonban kevésbé tolerálják, ha ezek a személyiségek politikai kérdésekben is állást foglalnának. Ezt tárta fel az Ifjúságkutató Intézet év eleji reprezentatív kutatása, mely az SMA-s beteg Zente megsegítéséért indult online akció, illetve az influenszerek februári gyermekvédelmi tüntetése nyomán vizsgálta a fiatalok influenszertartalmakhoz való viszonyulását.

A kutatás során megkérdezett 15–29 éves korosztály tagjainak többsége rendszeresen követ influenszereket a közösségi médiában, különösen az 18 és 24 év közöttiek aktívak ezen a téren. A válaszadók döntő többsége szórakozási céllal követi ezeket a személyeket, és több mint fele (54%) elfogadhatónak tartja, ha az influenszerek pénzt kapnak az általuk reklámozott termékekért és szolgáltatásokért. Soron kívül Küszöbön az új gázszerződés Törökországgal – Szijjártó Isztambulban tárgyal

Székely Levente, az Ifjúságkutató Intézet vezető kutatója az InfoRádióban elmondta, hogy a felmérés arra is kereste a választ, hogy az online térben szerzett figyelem mennyire konvertálható át a fizikai valóságban mérhető cselekvéssé, például szavazatok formájában. A kutatás azt is vizsgálta, hogy a fiatalok mennyire elkötelezettek az influenszertartalmak iránt.

A kutatásból kiderült, hogy a fiatalok egy része, mintegy 38%-a hitelesebbeknek véli azokat az influenszereket, akik társadalmi és közéleti kérdésekkel is foglalkoznak, azonban a többség, 36% inkább nem szeretné, ha az általuk követett személyiségek politikai témákban is véleményt formálnának. Mindössze a válaszadók 23%-át nem zavarja ez.

A nemek közötti megosztottság is jelentős: a nők egyharmada (35 százalék), míg a férfiak negyede (25 százalék) tartja hitelesebbnek a közéleti témákat feldolgozó tartalomgyártókat.

Székely Levente rámutatott, hogy a fiatalok sok esetben mást értenek politika alatt, mint az idősebb generációk, és bár nyitottabbak a társadalmi kérdések iránt, a politikát sokan inkább pártpolitikai iszapbirkózásnak tekintik.

Egyszerre 11 állítását cáfolta meg a kormány Magyar Péternek

Vitályos Eszter kormányszóvivő számos olyan állítást cáfolt meg, melyek Magyar Pétertől származnak, amiket hazugságoknak minősített.