Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
354,83 Ft
Euró
393,40 Ft
Font
465,86 Ft
Bitcoin
54,412 $

Nem szeretik a fiatalok, ha az influenszerek politizálnak

Egy friss felmérés szerint a magyar fiatalok többsége nem különösebben vevő az influenszerek politikai állásfoglalására.

...svg content...Fotó: Pexels / Illusztráció
Belföld

Kiss László

Szerkesztő
TÉMÁK

A magyar fiatalok döntő többsége elfogadhatónak tartja, ha a közösségi médiában követett tartalomgyártók, influenszerek termékeket vagy szolgáltatásokat reklámoznak, azonban kevésbé tolerálják, ha ezek a személyiségek politikai kérdésekben is állást foglalnának. Ezt tárta fel az Ifjúságkutató Intézet év eleji reprezentatív kutatása, mely az SMA-s beteg Zente megsegítéséért indult online akció, illetve az influenszerek februári gyermekvédelmi tüntetése nyomán vizsgálta a fiatalok influenszertartalmakhoz való viszonyulását.

A kutatás során megkérdezett 15–29 éves korosztály tagjainak többsége rendszeresen követ influenszereket a közösségi médiában, különösen az 18 és 24 év közöttiek aktívak ezen a téren. A válaszadók döntő többsége szórakozási céllal követi ezeket a személyeket, és több mint fele (54%) elfogadhatónak tartja, ha az influenszerek pénzt kapnak az általuk reklámozott termékekért és szolgáltatásokért. Soron kívül Változékony időnk lesz vasárnap, fátyolfelhők boríthatják az eget napközben

Székely Levente, az Ifjúságkutató Intézet vezető kutatója az InfoRádióban elmondta, hogy a felmérés arra is kereste a választ, hogy az online térben szerzett figyelem mennyire konvertálható át a fizikai valóságban mérhető cselekvéssé, például szavazatok formájában. A kutatás azt is vizsgálta, hogy a fiatalok mennyire elkötelezettek az influenszertartalmak iránt.

A kutatásból kiderült, hogy a fiatalok egy része, mintegy 38%-a hitelesebbeknek véli azokat az influenszereket, akik társadalmi és közéleti kérdésekkel is foglalkoznak, azonban a többség, 36% inkább nem szeretné, ha az általuk követett személyiségek politikai témákban is véleményt formálnának. Mindössze a válaszadók 23%-át nem zavarja ez.

A nemek közötti megosztottság is jelentős: a nők egyharmada (35 százalék), míg a férfiak negyede (25 százalék) tartja hitelesebbnek a közéleti témákat feldolgozó tartalomgyártókat.

Székely Levente rámutatott, hogy a fiatalok sok esetben mást értenek politika alatt, mint az idősebb generációk, és bár nyitottabbak a társadalmi kérdések iránt, a politikát sokan inkább pártpolitikai iszapbirkózásnak tekintik.