Elon Musk új vezetőkkel igyekszik javítani az X helyzetén
A cégvezető lépései a biztonságos környezet megteremtését célozzák, ami végső soron a hirdetők visszatéréséhez vezethet.
Elon Musk közösségi médiaplatformja, az X új vezetőket nevezett ki a felhasználók biztonságának növelése és a hirdetők vonzása érdekében, számolt be róla a CNN. Az egyik új vezető a már négy éve a vállalatnál dolgozó Kylie McRoberts lesz, aki vállalat globális biztonsági csapatának munkásságát fogja felügyelni, míg a másik érkező Yale Cohen, a Publics Media marketingcég korábbi vezetője lesz, akinek legfőbb feladata a hirdetők platformra történő visszacsábítása lesz.
A lépésre azt követően került sor, hogy a platform már hónapok óta a gyűlöletbeszéddel kapcsolatos kérdésekkel küzd, amely jelentős üzleti problémává vált. A platform bevételei, amelyek nagymértékben függnek a hirdetésektől, jelentősen visszaestek, a reklámbevételek a felére csökkentek azóta, hogy Musk 2022 őszén átvette a Twittert. Ennek oka, hogy a vállalatok vonakodnak attól, hogy márkájukat erőszakra uszító vagy antiszemita szavakat tartalmazó posztokkal hozzák összefüggésbe.
Musk a Twitter átvételekor ígéretet tett arra, hogy a törvény keretein belül fenntartja a szólásszabadságot az X-en, a platform azonban inkább a problémás tartalmak terjesztésének korlátozására összpontosít, mintsem azok eltávolítására. Néhány hónappal korábban online kutatók bemutatták, hogyan jelenhetnek meg ismert márkák hirdetései antiszemita bejegyzések mellett, Musk azonban a példákat félrevezetőnek, mesterségesen összeállítottnak titulálta, mondván az nem a hétköznapi használat során tapasztaltakat mutatja.
Mindenesetre a hasonló eseteket követően több nagy hirdető is vagy csökkentette az X-re fordított költéseit, vagy teljesen megszüntette velük a kapcsolatot, így biztosan nem jön rosszul, ha újabb emberek felügyelik majd ezt a problémás területet.