Megérkezett a Lidl válasza a GVH vizsgálatára és határozatára
A Lidl egy hivatalos állásfoglalást osztott meg az ügyben.
Ahogy arról korábban is beszámoltunk, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) arról tájékoztatott pénteken, hogy megállapította, megtévesztően kommunikálta a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt., hogy a „Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc”. A GVH Versenytanácsa ezért 90 millió forint bírságot szabott ki, az országszerte mintegy 200 áruházat működtető kiskereskedelmi vállalkozásra.
A Lidl pedig most a Liner.hu számára megküldött állásfoglalásában reagált a GVH által lefolytatott vizsgálatra, valamint annak eredményére. A Lidl állásfoglalását változtatás nélkül közöljük:
„A Gazdasági Versenyhivatal határozata alapján a Lidl Magyarország kommunikációs hibát vétett, mikor a Debreceni Egyetem és a pénzcentrum.hu által végzett felmérés eredményét a GVH vizsgálata alapján nem megfelelően kommunikálta.
A vállalat célja, hogy kiváló érték ár arányú termékeket kínáljon vásárlói számára. A GVH által működtetett Árfigyelő napi kosara több hónapban átlagosan, a termékek egységára alapján, a Lidlnél volt a legolcsóbb*. Ezen túlmenően a hvg.hu és a G7.hu kutatásai alapján is a Lidl végzett az első helyen.
A Lidl elsődleges célja továbbra is az, hogy kiváló ár-érték arányú termékekkel és magas szintű kiszolgálással álljon a vásárlók, a magyar családok rendelkezésére minden nap.”