Nem rajongnak a fővárosiak az első ajtós felszállásért, mégis kiterjeszti a BKK az intézkedést
A budapestiek nem voltak elragadtatva az új intézkedéstől, így meglehet, a BKK is módosítja döntését.
Ahogy arról korábban is beszámoltunk, a BKK még január közepén arról tájékoztatta a fővárosi utasokat, hogy hétköznap 20 óra után, hétvégén és ünnepnapokon csak az első ajtónál lehet felszállni a fővárosban közlekedő buszokra és trolikra. Aztán két héttel később, február elején a társaság arról tájékoztatta utasait, hogy a dél- és észak-budai vonalakra, hegyvidéki buszjáratokra, valamint két kelet-pesti járatra terjeszti ki a hétköznap esti időszakra érvényes első ajtós felszállási rendet február 5-től, hétfőtől.
Az intézkedésről szóló közleményben a társaság azzal indokolta a döntést, hogy ily módon jelentősen javulhat az ügyfelek biztonságérzete, hiszen a járművezetők már az utazás elkezdése előtt ellenőrizni tudják a jegyeket és a bérleteket. Akkor azt írták, tapasztalataik alapján az utasok pozitívan ítélik meg és gyorsan alkalmazkodtak a hétvégén már a legtöbb járaton bevezetett első ajtós felszállási rendhez, valamint a BKK-nak is kedvező tapasztalatai vannak a rendszerrel kapcsolatban.
Noha sajtóértesülések szerint a fővárosiak aligha lelkesedtek az intézkedésért, a BKK friss, pénteken kiadott közleményében arról tájékoztatta a fővárosi utazóközönséget, hogy még több járatra terjeszti ki a hétköznap esti első ajtós felszállást. A társaság tájékoztatása szerint február 12. hétfő estétől
- a 31-es,
- a 32-es,
- a 66-os és a 66B,
- a 97E és a 169E,
- a 123-as és a 123A, valamint
- a 244-es járatokon
hétköznap esténként is csak az első ajtónál lehet felszállni. A közleményből az is kiderült, hogy a bevezetés időszakában hétköznap esténként a járművezetők mellett a BKK utaskoordinátorai is segítik a közlekedőket a felszállási renddel kapcsolatban a járműveken, illetve a megállókban. A BKK végezetül arra is felhívta a figyelmet, hogy az utazóknak érdemes a jegyeket vagy a bérletet még utazás előtt megvásárolni, mivel a járművezetők csak korlátozott mennyiségű vonaljeggyel rendelkeznek, ráadásul a járműveken drágábban lehet megvásárolni, mintha elővételben vennék meg azokat.