A NASA és a Lockheed Martin bemutatta kísérleti szuperszonikus repülőgépét
A különleges repülőgépet úgy fejlesztették ki, hogy az képességei ellenére csendes legyen.
A NASA és a Lockheed Martin nem mindennapi eseményt szervezett: bemutatták a kísérleti X-59-es szuperszonikus repülőgépet, melynek futurisztikus külsejét oly módon tervezték meg, hogy csökkentse a hangrobbanással járó hatalmas zajt. A kísérleti repülőgépet úgy mutatták be, hogy azt „a hangrobbanás elhallgattatására tervezték”:
Azt is kiemelték a bemutatón, hogy a fejlesztés „jelentős mérföldkövet” jelent abban az évtizedek óta tartó kutatási projektben, melynek célja a szuperszonikus repüléssel kapcsolatos zajproblémák megoldása. A repülőgépet, melynek utazósebessége 1488 kilométer/óra, a múlt hónapban mutatta be először a Lockheed Martin fejlett fejlesztési részlege, a Skunk Works.
A Lockheed Martin Skunk Works a Dezeen beszámolója szerint a kaliforniai Palmdale-ben tartott ünnepségen mutatta be az X-59-est, egy egyedülálló kísérleti repülőgépet, melyet úgy mutattak be, mint egy hatalmas mérföldkő a Lockheed Martin és a NASA több évtizedes közös munkájában.
A 30,3 méter hosszú repülőgépet úgy tervezték, hogy csökkentse a hangrobbanás során keletkező lökéshullámokat és zajt. Érdekesség, hogy a pilótafülke nem rendelkezik előre néző ablakokkal, ehelyett nagy felbontású kamerákat használ, melyek aztán 4K monitorokra továbbítja az élőképet.
Mielőtt azonban szolgálatba állítanák az egyelőre kísérleti repülőgépet, egy sor földi tesztelésen esik át, mielőtt még idén végrehajtja első repülését, melyet akusztikai tesztek követnek. A vállalatok azt remélik, hogy az X-59-eshez kifejlesztett kutatásokat és technológiákat felhasználhatják a kereskedelmi szuperszonikus repülőgépek jövőbeli tervezése során is.