Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

A Telekom és a Digi után a Vodafone is jelentős áremelést jelentett be

A cég közlése szerint az ügyfelek örülhetnek, hogy „csak” 15,4 százalékkal emelik szolgáltatásaik árait, miután elmondásuk szerint ez akár 22 százalék is lehetett volna.

...svg content...Fotó: Depositphotos
Gazdaság
Author image

Borbély Fanni

Szerkesztő

Ismételten igen jelentős mértékű áremelkedésre számíthatnak a magyarok, ezúttal ugyanis a Telekom és a Digi után a Vodafone is közölte, hogy megemeli szolgáltatásainak árait március 1-től kezdődően. Míg a Telekom 15 százalékos áremelésről döntött, a Digi Mobilnál ennek mértéke egyes szolgáltatások esetében 50 százalékot is meghaladó (!) mértékű.

A Haszon szúrta ki, hogy a másik kettő mobilszolgáltató mellett most a Vodafone is masszív áremelésről jelentett: a szolgáltató által „korrigált díjszabásnak” nevezett áremelés mértéke a távközlési vállalat honlapján közzétett közlemény alapján a következőképpen alakul: Soron kívül Orbán Viktor mélységesen elítéli Magyar Péter szavait

„A Vodafone Magyarország Zrt. Általános Szerződési Feltételeinek 5.6 pontjában foglalt díjkorrekciós mechanizmus alapján a publikus díjcsomaghoz/díjcsomagokhoz tartozó havi előfizetési díj(ak) 2024. március 1. napjától maximum 15,4 %-kal automatikusan kiigazításra kerül(nek).”

A szolgáltató ezenfelül azt is közölte ügyfeleivel, örülhetnek, hogy „csak” 15,4 százalékkal emelik az árakat, mert ez elmondásuk szerint lehetett volna 22,01 százalék is:

„A Vodafone Magyarország 2024-ben automatikusan életbe lépő, fogyasztói árindexen alapuló inflációkövető díjkorrekciója 22,01%-ban kerülne megállapításra. Az elmúlt hónapokban bekövetkezett kedvező gazdasági változások, az inflációs ráta csökkenése miatt, és az ügyfelek anyagi terheinek mérséklése érdekében kedvezményt biztosítunk a díjkorrekció mértékét illetően. Így 22,01% helyett 15,4%-os díjkorrekciót fogunk alkalmazni 2024. március 1-től a publikus tarifáinkat használó lakossági és és üzleti ügyfelek havi előfizetési díjainak esetében. A nem publikus tarifacsomagokat használó ügyfelek díjkorrekcióját lásd a Mi történik a nem publikus díjcsomagon lévő ügyfelekkel (Flotta)? menüpontban.”

A Flottás díjcsomagokkal rendelkező ügyfelek azonban még ennél is rosszabbul járnak, hiszen esetükben a Vodafone úgy határozott, egy az egyben érvényesíti a 22,01 százalékos, igen jelentős mértékű áremelést:

„Azon ügyfelek, akik flotta keretében veszik igénybe a Vodafone mobil és otthoni szolgáltatásait, tehetik mindezt egy egyedi, speciális, nem publikus díjcsomagban. Ezeket az egyedi feltételeket a flotta partnerrel kötjük, egyedi flotta keretmegállapodásban. A flottás ügyfelek részére a díjkorrekció a KSH által mért adatok alapján automatikusan meghatározott 22,01%-os teljes mértékében kerül megállapításra. Habár ebből további százalékpont nem kerül levonásra, a flottában biztosított kedvező feltételek továbbra is méltányos havidíjat eredményeznek. Azon havidíj kedvezményeket, amelyeket a publikus lakossági előfizetések esetén is alkalmazunk, flottás előfizetőinknél is 15,4%-kal növeljük.”