Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Újabb kormányablakokat nyitnak az ország több pontján

Újabb kormányablakokat nyitnak az ország több pontján

Újabb kormányablakokat nyitnak az ország több pontján
Fotó: György István, a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára, Alakszai Zoltán Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei főispán, Kovács Petra, a Miskolci Járási Hivatal vezetője és Kovács Zsolt fideszes országgyűlési képviselő (b-j) Miskolcon, a felújított belvárosi kormányablak avatásán 2023. december 7-én. MTI/Szigetváry Zsolt

Akárcsak tavaly, idén i s új kormányablakokat nyitnak az ország területén.

Tavaly 12,7 millió ügyfél 13,3 millió ügyét intézték a kormányablakok Magyarországon, és tovább nőtt az ügyfél-elégedettség – közölte Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) vasárnap az MTI-vel. Felhívták a figyelmet arra, hogy 2023-ban négy új kormányablak nyílt, már lehet távolról sorszámot húzni a Kormányablak mobilalkalmazásban, valamint hatékonyabban segítik a vak, gyengénlátó, siket és nagyothalló emberek akadálymentes kiszolgálását.

A cikk a videó után folytatódik

A fejlesztések az idén is folytatódnak, egyebek mellett három új helyszínnel és két kormányablakbusszal bővül a kormányzati ügyfélszolgálatok hálózata. Hozzátették: tavaly Battonyán, Eleken, Fertődön és Újszászon nyílt kormányablak, így a lakosság több mint kétharmada él olyan településen, ahol működik kormányzati ügyfélszolgálat.

A kormányablakbuszokban az ország többi településén élők is tudnak lakóhelyükön ügyet intézni: a 25 járműből álló flotta tavaly 5629 alkalommal látogatott el a kisebb településekre, és közel 50 ezren intézhették helyben ügyeiket. A minisztérium kiemelte, hogy 2024-ben tovább folytatódik a több mint háromszáz helyszínen elérhető kormányablakrendszer fejlesztése, így Dunaharasztiban, Turán és Túrkevén kormányablak nyílik, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében és Zala vármegyében pedig egy-egy újabb kormányablakbusz áll szolgálatba.

Rámutattak arra, hogy jelentős fejlesztés valósult meg tavaly az akadálymentesítésben: mára Braille-térképek segítik a vak és gyengénlátó ügyfeleket, emellett az előző két évhez hasonlóan idén is indulnak jelnyelvi tanfolyamok, hogy minden kormányablakban legyen ügyintéző a siket és nagyothalló ügyfelek segítésére.

Tavaly óta a Kormányablak mobilalkalmazás segítségével már távolról is lehet sorszámot húzni, akár már indulás előtt, így az utazással töltött idővel rövidülhet a várakozás – emlékeztettek. A fejlesztéseket az ügyfelek egyértelműen pozitívan értékelték, az ügyfél-elégedettségi kérdőívet kitöltők közel 80 százaléka ugyanis úgy ítélte meg, hogy a szolgáltatás színvonala 2023-ban tovább javult – áll a közleményben.

(MTI)