Átadták a 23-as főút Bátonyterenyét elkerülő és összekötő szakaszait
Pénteken adták át a 23-as főút Bátonyterenyét elkerülő és a várost észak-déli irányba összekötő új szakaszait.
Amikor pénteken átadták a 23-as főút Bátonyterenyét elkerülő és a várost észak-déli irányba összekötő új szakaszait, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára úgy fogalmazott, az ország településeinek közel 73 százaléka lesz elérhető 30 percen belül kétszer kétsávos úton, ez a lakosság mintegy 89 százalékát szolgálja ki biztonságos módon.
Ágh Péter az ünnepélyes átadón rámutatott, a 23-as főút Bátonyterenye-Kisterenye új nyomvonalú elkerülő út egy komplex, több elemből álló projektet jelent, amely magába foglalja az elkerülő út, az észak-déli irányú összekötő út, valamint az átkelési szakasz építését is.
Pénteken az első két projektelemet adták át, így a közlekedők már használhatják az egyes útszakaszokat, de a kivitelező tavaszig a forgalom zavarása nélkül még végezni fog munkálatokat az érintett útszakaszokon. Ágh Péter megosztotta, az elkerülő egy kétszer egysávos, másodrendű főút, amely 2,3 kilométer hosszú és három körforgalmat alakítottak ki rajta.
Két elemet átadtak, folytatódik a munka
Az államtitkár hozzátette, készen van az észak-déli irányú összekötő út is, amely szintén kétszer egy sávon szolgálja a forgalmat. Ennek hossza 2,18 kilométer és egy körforgalmat is kialakítottak a szakasz végén; a megépítésének köszönhetően valósul meg Kisterenye és Nagybátony összeköttetése.
Ágh Péter hangsúlyozta, Bátonyterenyét több vízfolyás és vasúti pálya is tagolja, így hét hidat és két új vasúti átjárót is kialakítottak, a mintegy 400 méternyi burkolt út és 215 méternyi kerékpárút építése mellett. Arra is kitért, hogy az átkelési szakaszon a teljes útzár mellett végezhető munka, a Tarján patakon átívelő híd bontása és építése várhatóan 2024 januárjában kezdődhet, ezért volt szükség a másik két projektelem korábbi átadására, hiszen ezek szolgálnak majd terelőútként az építkezés alatt.
Végezetül hangsúlyozta, az elmúlt öt évben az Építési és Közlekedési Minisztérium a jogelődjével együtt 460 kilométernyi gyorsforgalmi utat építtetett, 260 kilométer főutat fejlesztettek és 27 balesetveszélyes csomópontot alakítottak át körforgalommá összesen mintegy 2700 milliárd forintból: majdnem 70 kilométer főutat és 34 kilométernyi egyéb utat adtak át hét balesetveszélyes csomópont átépítése mellett és két Ipoly-híddal együtt.