Nagy projekt indul a MÁV-nál, számos mozdony megújul
Egyenként vonják ki őket a forgalomból, majd a megújulást követően ismét forgalomba állnak.
Az Alstom és a MÁV Vagon hárommillió euróért frissíti fel a huszonöt villamosmozdony forgóvázait – szúrta ki az Infostart az iho.hu beszámolóját. Kifejtik, a várhatóan három év alatt megvalósuló projekt célja a járművek minőségének és megbízhatóságának javítása, valamint a vasúti közlekedés biztonságának és hatékonyságának növelése.
A felújításhoz szükséges munkálatokat a két cég közösen végzi el, a MÁV Vagon például a forgóvázak felújításáért, a hajtóművek le- és visszaszereléséért, valamint a kerékpárok javításáért felel, míg az Alstom a hajtóművek nagyjavítását, az új tengelyek és keréktárcsák szállítását végzi – részletezik.
Hozzáteszik, a mozdonyokat a forgóvázak cseréjének idejére egyenként vonják ki a forgalomból, majd a megújulást követően ismét forgalomba állnak. A forgóvázak szét- és összeszerelése, valamint üzembe helyezése a MÁV Vagon szolnoki központjában történik, míg a hozzá kapcsolódó hajtóműfelújítást Németországban, Hennigsdorfban végzik.
A portál szerint a felújítandó hajtóművek első szállítmánya december 12-én indult útnak Szolnokról. A részegységek a javítást követően, várhatóan a jövő év első negyedévében érkeznek vissza, majd építik be a felújított forgóvázakba. Egyúttal megjegyzik, a 480-as sorozatú Traxx-ok a legfiatalabbak a MÁV-Start saját tulajdonú villamosmozdonyai közül.
Ugyanis 2010–2012 között gyártotta őket az azóta az Alstommal 2021 januárjában összeolvadt Bombardier Transportation a németországi Kasselben. A flotta azóta összesen már több mint 60 millió kilométert futott.