A Sony féltucatnyi PlayStation-játék megjelenését csúsztatja
Ráadásul ezek a címek mind a következő két és fél évben jelentek volna meg.
A Sony bejelentette, nem kevesebb, mint 6 játékot megjelenését halasztja el, melyek eredetileg PC-re és PlayStation konzolokra is megjelentek volna a következő két és fél évben. 2022 februárjában már beszélt arról a Sony, hogy „két számjegyű tételben” halasztja el live service címek megjelenését.
Akkor a játékóriás azt mondta, hogy a 2026 márciusában véget érő 2025-ös pénzügyi év végéig legalább 10 games-as-a-service (GAAS) üzleti modellt alkalmazó címet szeretne piacra dobni. Ennek kapcsán később a PlayStation Studios vezetője, Hermen Hulst megjegyezte, a vállalat rövid távú GAAS-menetrendje 2022 októberétől 12 címre bővült.
A mostani bejelentés alapján azonban a Sony már csak 6 live service címet tervez kiadni 2026 márciusáig, vagyis pontosan a felére csökkentették a tervezett kiadások számát.
Hiroki Totoki a vállalat legutóbbi eredménybeszámolója során ugyan kerülte a „késés” szó használatát, mégis erőteljesen azt sugallta, hogy a Sony jelenleg azon dolgozik, hogy kitalálja, mikor adja ki a GAAS-címek másik felét.
Hogy pontosan mely címek kerültek elhalasztásra a cég első nagy GAAS-csomagjából, az rejtély, hiszen legtöbbjüket a mai napig nem is jelentették be. Csupán két live service cím van, amiről biztosan tudjuk, hogy érkezni fog: a Naughty Dog The Last of Us multiplayer spin-offja és a Bungie extraction shootere, a Marathon.