Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

A kötelező és a casco is drágult, mégis egyre többen kötnek új szerződést

A Netrisk ügyvezető igazgatója szerint a biztosítási díjak emelkedése a minden területen érezhető drágulással magyarázható.

...svg content...Fotó: Unsplash
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Több kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötöttek az autósok az idei harmadik negyedévben, mint egy évvel korábban, emellett a cascobiztosítások száma is nőtt. Továbbá a biztosítási díjak is feljebb léptek, igaz, a drágulás mértéke elmarad az inflációtól – írta az Infostart a Netriskre hivatkozva.

A júliustól szeptember végéig terjedő három hónapos időszakban a Netrisknél majdnem 127 ezer kgfb–t kötöttek, ami 8%-os növekedésnek felel meg éves szinten. Az átlagdíjak pedig szintén 8%-kal nőttek és meghaladták az 52 ezer forintot. Ezzel párhuzamosan az újonnan kötött casco biztosítások száma szintén nőtt, 11%-kal majdnem 7600-ra emelkedett. Utóbbiaknál az éves átlagdíj 17%-kal 148 ezer forint fölé emelkedett. Soron kívül Súlyos hibát követnek el azok, akik nem váltanak téli gumikra

Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója szerint a biztosítási díjak emelkedése a minden területen érezhető drágulással magyarázható. „Nőtt az autók ára, emellett a szervizelési költségek is magasabbak lettek. Ugyanakkor a kgfb-s átlagdíjak emelkedése elmarad a két számjegyű inflációtól, a cascónál viszont megközelíti azt” – tette hozzá.

Autómárkák és átlagdíjak

A szakember úgy véli, a casco biztosítások számának emelkedése mögött részben az állhat, hogy az új vagy fiatal autók nagyobb értéket képviselnek a korábbi évekhez képest és a már említett szervizköltségek is jelentősen emelkedtek. Ezért a tulajdonosok az autó árához képest viszonylag alacsony díjat bevállalják annak érdekében, hogy mentesüljenek a nagyobb kiadásoktól egy esetleges saját hibából történt baleset után.

De a Netrisk összeállítása alapján arra is fény derült, a legelterjedtebb autómárkák esetében hogyan alakultak a kgfb-átlagdíjak:

  • Az Opelek kötelezője mindössze 2%-kal nőtt, alig több mint 52 ezer forintra.
  • A Volkswagenek, Renault-k, Fordok esetében az átlagdíj egyaránt 4%-kal 57-58 ezer forintra emelkedett.
  • A Suzukiknál már 7%-os volt a kgfb-drágulás, az átlagos éves díj így valamivel több mint 42 ezer forint volt.
  • A Daciáknál és Toyotáknál 10-10%-os díjemelkedés történt, ennek eredményeként 44 ezer és 51 ezer forintot tett ki az éves díj.

Besnyő Márton megjegyezte, hogy mind a kötelező, mind a casco esetében vannak különbségek a piacon, ezért érdemes a különböző ajánlatokat átnézni és összehasonlítani, mielőtt egy-egy autós megköti az új biztosításokat.

A Nézőpont Intézet szerint a magyarok többsége nem találja szimpatikusnak Magyar Pétert

Relatív többségük szerint a Tisza Párt vezetőjének vissza kellene vonulnia.

Szoboszlai Dominik visszakerült a Liverpool kezdőjébe

A Liverpool ismertette a Southampton elleni kezdőcsapatát, a legnagyobb kérdés magyar szempontból az volt, hogy Szoboszlai Dominik kezd-e.