Újabb áremelésre készül a Netflix, most ezek a csomagok vannak soron
A drágább, reklámmentes csomagok árát emelné a streamingszolgáltató. De az is kiderült, mikor tervezik ezt végrehajtani.
A Netflix a jelszómegosztás felszámolásával csaknem hatmillióval növelni tudta előfizetőinek számát az idei harmadik negyedévben, és a hírek szerint áremeléseket is tervez – írta meg a Világgazdaság a Reutersre hivatkozva.
A streamingplatform idén nem emelte meg a reklámmentes előfizetések díjait, de korlátozta a háztartásokon kívüli jelszómegosztást, hogy megpróbáljon fizetésre bírni nagyjából 100 millió nézőt, akik előfizetés nélkül használják a szolgáltatást.
A hírek szerint a Netflix is áremelést tervez azonban, amit a hollywoodi színészek sztrájkjának befejezése után jelentene be: a piaci várakozások szerint a cég a következő hónapokban hajtaná ezt végre a reklámmentes előfizetéseket illetően. A cél az, hogy több előfizetőt tereljen az olcsóbb csomagok felé, s így még több reklámbevételre tehessen szert.
Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a jelszómegosztás eltörlése miatt előfizetővé váló nézők többsége a reklámmentes csomagot választotta. A hirdetésmentes előfizetés havi 15,49 dollárba (5630 forint), míg a reklámokkal ellátott konstrukció 6,99 dollárba (2550 forint) kerül jelenleg.
A portál megjegyzi, a becslések szerint a tervezett lépéssel a streamingplatform jövőre akár meg is duplázhatja a hirdetésekkel támogatott csomagok nézettségét, s hamarosan felzárkózhat versenytársaihoz a reklámbevételek tekintetében.