Az Amazon és a Tripadvisor összefog a hamis vélemények elleni küzdelemben
Számos hamis értékelést találni mindkét vállalat szolgáltatásában, most pedig ezek ellen kívánnak közös erővel fellépni.
Az AP értesülései szerint az Amazon, a Glassdoor és a Trustpilot, valamint az Expedia Group, a Booking.com és a Tripadvisor bejelentették, hogy koalíciót indítanak, melynek célja, hogy világszerte megvédjék a „megbízható fogyasztói véleményekhez” való hozzáférést.
A vállalatok közlése szerint a Koalíció a megbízható véleményekért elnevezésű csoport tagjai az online vélemények befogadásának „legjobb gyakorlatait fogják keresni”, s megosztják egymással azt is, hogyan lehet felderíteni a hamis véleményeket.
Az összefogás keretében továbbá szabványokat dolgoznak ki arra vonatkozóan, hogy mi minősül hamis értékelésnek, s megosztják egymással a káros szereplők működésével kapcsolatos információkat. A hamis értékelések már nagyon régóta megnehezítik az online piacterek dolgát, annak ellenére, hogy látványosan igyekeznek küzdeni ellenük.
A problémát főként a brókerek generálják, akik a közösségi médiaplatformokon, titkosított üzenetküldő alkalmazásokon és más csatornákon keresztül pénzért, ingyenes termékekért vagy más előnyökért cserébe hamis vásárlói véleményeket kérnek.
Esetenként pozitív értékeléseket is kérnek, hogy ily módon növeljék a velük üzleti kapcsolatban álló vállalkozások vagy az eladók eladásait, mindemellett pedig negatív értékeléseket is kérhetnek a versenytársak számára, hogy ezzel is megpróbálják csökkenteni eladásaikat.
Az Amazon például az elmúlt pár évben sorra indította a pereket olyan szolgáltatók ellen, akik hasonló módszereket alkalmaztak, hogy csorbítsák a vállalat hírnevét: tavaly például az Amazon beperelte több mint 10 ezer Facebook-csoport adminját, akik ingyenes termékekért, illetve pénzért cserébe koordinálták az Amazon elleni hamis értékeléseket.