Rövidesen távol-keleti sofőrök állnak munkába a fővárosi tömegközlekedésben
Sajtóértesülések szerint akár már a jövő hónaptól munkába állhatnak.
Az Index a Népszava értesülései nyomán számolt be arról, hogy miután egyre komolyabb problémát okoz Budapesten a sofőrhiány, akár már a jövő hónaptól munkába állhatnak indonéz és Fülöp-szigeteki buszsofőrök a fővárosban: állítólag a BKK szerződött szolgáltatójának, az ArrivaBus Kft.-nek a budapesti járatain lehet majd velük találkozni.
A cég a budapesti közösségi közlekedés buszos szolgáltatásának egyharmadát biztosítja, s mintegy 450 buszvezetőt alkalmaz. A Népszava információi szerint a távol-keleti járművezetőket egy munkaerő-kölcsönző cég alkalmazná, s ők biztosítanák számukra a lakhatást és az étkezést is.
A lap úgy tudja, a BKV múlt heti igazgatósági ülésén is elhangzott, hogy már folyamatban van a munkavállalók képzése, továbbá arról is szó esett, hogy az Arriva angolul beszélő diszpécsereket is alkalmazna. A cég idén 150 új buszt állított forgalomba, ugyanakkor a sofőrhiány őket is elérte, ahogy a Volánbuszt és a BKV-t is.
Megoszlanak a vélemények
Nemes Gábor, a BKV igazgatósági tagja szerint több kérdés is felmerült a témában, úgymint: a sofőrök Magyarországon szereznének-e jogosítványt, vagy a már meglévőt honosítanák; illetve, hogy az ázsiai sofőrök hogyan tudnának kommunikálni az utasokkal és a forgalomirányítókkal, s hogyan tudnák kiadni a jegyet, ha valaki a sofőrtől szeretné azt megvásárolni.
Nemes úgy véli, inkább a hazai munkaerőpiacról kellene buszsofőröket toborozni, hiszen csak ez jelenthet hosszú távú megoldást, mivel a külföldi munkavállalók legfeljebb 2 + 1 évig maradnak. Rámutatott továbbá, nem a külföldi munkavállalók alkalmazása a legolcsóbb megoldás, hiszen esetükben fizetni kell a lakhatást, az étkezést és az utazást is.