Csak jelentős létszámleépítéssel orvosolhatók az Epic Games gazdasági gondjai
A vállalat közleményben jelentette be, hogy több pénzt költenek, mint amennyit keresnek, ezért a tömeges létszámleépítés mellett döntöttek.
Az Epic Games vezérigazgatója, Tim Sweeney a munkavállalóknak küldött levelében közölte, hogy az alkalmazottak mintegy 16 százalékát elbocsátja, ami körülbelül 830 személyt érinthet.
Ennek oka, hogy a vállalat több pénzt költ, mint amennyit keres egy olyan időszakban, amikor az Epic Games fejlesztése és a metaverzumban rejlő lehetőségek kiaknázása kellene, hogy játssza a főszerepet.
A cégvezető szerint optimista volt, amikor elbocsátások nélküli átállást vizionált, ám végül arra a következtetésre jutott, hogy ez nem reális. Bár a Fortnite az utóbbi időben újra növekedésnek indult, ez a növekedés elsősorban a készítői tartalmaknak köszönhetően történt jelentős bevételmegosztással, ami a battle royale kezdeteihez képest alacsonyabb árrésű üzletágat jelent a vállalatnak. „Az alkotói ökoszisztéma sikere nagyszerű eredmény, ám ez komoly szerkezeti változást jelent a gazdaságunkban” – mondta Sweeney.
Az Epic Games különböző stúdiói már az elmúlt hónapokban is keményen dolgoztak a bérköltségek csökkentésén és a működési megszorításokon, például a marketing és a rendezvények terén, ez azonban nem volt elég, így csak a most bejelentett elbocsátási hullám stabilizálhatja a vállalat pénzügyeit.
A vállalat az elbocsátott dolgozóknak kárpótlásként hathavi alapbért, illetve ugyanerre az időszakra egészségbiztosítási járulékot fizet az Egyesült Államokban, Kanadában és Brazíliában. További ajánlataik között szerepel a vízummal és a karrierváltással kapcsolatos segítség, valamint a vállalati részvényekhez való könnyebb hozzáférés is.
Az Epic Games kiemelte, hogy a költségcsökkentések nem lesznek hatással az alaptevékenységre, ugyanis az elbocsátások kétharmada a fejlesztői részlegen kívüli csapatoknál történt.