Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
357,55 Ft
Euró
387,61 Ft
Font
452,35 Ft
Bitcoin
66,550 $

A rendszerváltás óta nem volt erre példa a Balatonnál

Négy új hajó futott be a Balatonra, amire a rendszerváltás óta először volt példa.

...svg content...Fotó: A Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) új személyszállító hajóinak egyikét vontatják a Sió-csatornán Sióagárdnál 2023. június 24-én. A csatorna a Balaton szükséges mértékű vízeresztésével vált hajózhatóvá. A hajók június 21-én délelőtt indultak útnak a komáromi hajógyárból a Dunán. A Sió torkolatáig 272 kilométert tettek meg, majd a Sió-csatornán 121 kilométert megtéve érik el a Balatont. MTI/Kiss Dániel
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő
TÉMÁK

A rendszerváltás óta először érkezett négy új hajó a Balatonra, amelyek közül kettő összeszerelési munkálatai véget értek; a sikeres üzempróbák után megtehette első balatoni kilométereit a Tihany névre keresztelt komp és a Tomaj katamarán – tudatta a Balatoni Hajózási Zrt. közleményben az MTI-vel szombaton.

A másik két hajó összeszerelési munkálatai is rendben haladnak, a kompok előreláthatólag decemberben, a katamaránok pedig a következő hajózási szezon megkezdésekor, jövő márciusban kezdik meg szolgálatukat – fűzték hozzá.

A közleményben ismertetik: a 2019 óta újra többségi állami tulajdonban működő Balatoni Hajózási Zrt. a magyar kormány támogatásának köszönhetően tudta megvásárolni a hajókat. A korszerűsítés érdekében beszerzett két új személyhajót és két kompot a komáromi hajógyárban építették meg, majd szétszerelve szállították a Balatonra júliusban.

Hosszú volt az út

A nyár folyamán befejeződtek a műszaki, összeszerelési és berendezési munkálatok, így a négyből már két hajó megkezdhette az álló (funkcionális)- és futópróbákat. Ennek keretében vizsgálták például a hajók úszáshelyzetét, kormányozhatóságát, manőverezési képességét, illetve a vészüzemi funkciókat is kipróbálták.

A következő hetekben a további üzempróbákat hatósági szemlék és betanulási folyamat követi, valamint folytatódnak a még folyamatban lévő komp és katamarán összeszerelési munkálatai

A kompok acélszerkezetének tömege 298 tonna, 11 kilométer elektromos vezeték, közel 4 tonna festéket használtak az építés során. A katamaránokhoz egyenként 157 tonna acél, 9 tonna hegesztési segédanyag, 14 kilométer elektromos vezetéket használtak – ismerteti közleményében a Balatoni Hajózási Zrt.

(MTI)

Ismét megoperálták Robert Ficót, még mindig nagyon súlyos az állapota

Továbbra is nagyon súlyos Robert Fico állapota, aki időközben újabb operáción esett át az ellene elkövetett merénylet miatt.