Budapesten már leselejtezett trolikat bérelne Szeged
Habár egyelőre ideiglenesnek tűnik a megoldás, Szegeden is el kell gondolkozni a használt járművek beszerzésén és üzemeltetésén.
Jövő év elején érkeznek az új, alacsonypadlós, önjáró trolik Szegedre, ám addig is valahogyan pótolni kell a kieső Skodákat, melyek mostanra annyira elhasználódtak, hogy gazdaságosan már nem javíthatók.
Mint azt a Szegeder megírta, az új járművek forgalomba állításáig a városnak megoldást kell találnia a harmincéves Skodák pótlására, és kézenfekvő lehetőségnek tűnik a BKK által leselejtezett, ám még használható állapotú Ikarusok bérlése.
Fenntarthatóbbak az Ikarusok
Habár a 280-asok sem éppen fiatalok – javarészt 35 év körüliek -, a fékenergia-visszatápláló rendszer miatt még gazdaságosabban is üzemeltethetők, mint a megfáradt szegedi trolik, utaskomfortban pedig nincs különbség közöttük a Szegedi Közlekedési Kft. szerint.
A Skodák ugyanakkor abból a szempontból előnyösebbek, hogy a helyi közlekedési vállalatnak bőven van velük szerviztapasztalata, a sofőrök is jobban ismerik a típust, ráadásul valamivel alacsonyabbak is, mint az Ikarusok.
Az SZKT szerint az Ikarusok „beleillenek abba a fenntarthatósági szemléletbe”, melyet a vállalat szem előtt tart, a közösségi közlekedésből kivont állami források miatt pedig napirenden kell tartaniuk a használt járművek beszerzését és üzemeltetését.
Hozzátették ugyanakkor, hogy „kizárólag csak megfelelő műszaki állapotban lévő és megfelelő utaskényelmet és biztonságot nyújtó járművekben” gondolkodnak.