Digitális megoldások helyett a hagyományos oktatáshoz térnek vissza a svédek
Az utóbbi időben túl nagy hangsúlyt kaptak a digitalizált oktatási anyagok, ami alsóbb osztályokban visszaesést eredményezett.
A svéd gyerekek is visszatértek az iskolába az új tanév kezdetére, egy részük pedig már tapasztalhatta is, hogy sok tanár nagyobb hangsúlyt kezdett fektetni a nyomtatott tankönyvek használatára, az olvasásra és a kézírásra, és sokkal kevesebb időt szentelt a táblagépeknek, az önálló online kutatásnak és a billentyűzetkészségnek.
A hagyományos tanítási órákhoz való visszatérés válasz a politikusok és szakértők azon aggodalmaira, hogy az ország erősen digitalizált oktatáshoz való hozzáállása, beleértve a táblagépek bevezetését az óvodákban, a gyermekek alapvető készségeinek hanyatlásához vezetett-e.
Lotta Edholm svéd oktatási miniszter, akit 11 hónappal ezelőtt neveztek ki az új jobbközép kormánykoalíció tagjává, az egyik legnagyobb kritikusa volt a technológia teljes körű iskolai bevezetésének.
„A svéd diákoknak több tankönyvre van szükségük. A fizikai könyvek fontosak a tanuláshoz”, mondta Edholm még márciusban.
A miniszter a múlt hónapban jelentette be, hogy a kormány vissza akarja vonni a Nemzeti Oktatási Hivatal azon döntését, amely szerint az óvodákban kötelezővé kell tenni a digitális eszközök használatát.
Most a kormány azt tervezi, hogy még tovább megy, és teljesen megszünteti a digitális tanulást a 6 év alatti gyermekek számára.
Bár a svéd diákok az európai átlag felett teljesítenek az olvasási készségek terén, a negyedikesek olvasási szintjét vizsgáló országos felmérés szerint 2016 és 2021 között a svéd gyerekek körében visszaesés tapasztalható.