Karácsony: a kormány terve konkrét károkozás Budapest és a budapestiek számára
Úgy véli, a kormány hídvámmal sarcolná a fővárosban élőket, azt pedig teljesen abszurdnak és elfogadhatatlannak tartja, hogy a budapesti buszok után is útdíjat kelljen fizetni.
Korábban beszámoltunk róla, hogy egy új jogszabálytervezet értelmében jövőre még több útszakasz lehet fizetős (többek között az M0-s, az M44-es és az M30-as), amely éves szinten 150,7 milliárd forint pluszbevételt jelentene.
Karácsony Gergely főpolgármester pedig a hivatalos közösségi médiás oldalán közzétett posztban fejtette ki az M0-s fizetőssé tételével kapcsolatos ellenérzéseit: úgy véli, a kormány hídvámmal sarcolná a fővárosban élőket.
Véleménye szerint a fővárosban közlekedőknek emiatt két választása lenne, „vagy fizetik a kormány új hídvámját, vagy mindennap több tíz kilométeres kerülőt kell tenniük, növelve ezzel a városi dugók számát”, a környezetszennyezésről nem is beszélve.
A főpolgármester egyúttal biztosra vette, hogy az intézkedés jelentősen rontaná a közlekedési lehetőségeket Óbuda, Újpest, Budafok, Csepel és Soroksár között. Az pedig „teljesen abszurd és elfogadhatatlan, hogy a BKK által megrendelt budapesti buszok után is útdíjat kelljen fizetni”.