Hiába hívogatják több ezren a skóciai segélyvonalat, több óra a várakozási idő
A legfrissebb adatok szerint az NHS 24 segélyvonalon a várakozási idő több óra.
A Sky News jelentése szerint a képviselők által kikért legfrissebb kormányzati adatokból derült ki, hogy a skóciai NHS 24-től tanácsot kérők közül közel 150 ezer hívást szakítottak meg a hívó felek, mielőtt egy operátor válaszolt volna a hívásra 2023 első hat hónapjában.
Akadt olyan hívó, aki áprilisban több mint 2 óra 45 percet várt arra, hogy kapcsolják egy operátorhoz. Ugyanakkor január volt a legrosszabb hónap a várakozási idő tekintetében összességében: 34 594 hívást szakítottak meg, mielőtt válaszoltak volna, az átlagos várakozási idő pedig 19 perc 51 másodperc volt.
Az NHS 24 a brit NHS 111 skót megfelelője, mely a sürgősségi ellátáshoz szükséges tanácsadást és fogászati támogatást nyújt munkaidőn kívül. Ennek ellenére a skót kormány arra buzdította a lakosságot, hogy vegyék igénybe az NHS 24 szolgáltatást, melyet 2001-ben hoztak létre, hogy ily módon enyhítsék a sürgősségi osztályokra nehezedő nyomást.
Dr. Sandesh Gulhane skót konzervatív képviselő a megdöbbentő adatok kapcsán kijelentette, szerinte a rossz vezetés a felelős a rendkívül hosszú várakozási időkért:
A skót parlamenti képviselő ezzel együtt arra is rámutatott, hogy az NHS 24-nél tapasztalható hosszú várakozási idők miatt a betegek arra kényszerülnek, hogy a háziorvosukat keressék fel problémáikkal, vagy felkeressék az orvosi ügyeletet, vagy a kórházak sürgősségi osztályait.