Áll a bál a fővárosi bringasávok oszlopai körül
Nem mindenkinek tetszik a védett kerékpársáv.
Még júniusban kerültek az Üllői útra és a Váci útra azok a zöld oszlopok, melyek célja az első védett kerékpársávok kialakítása volt a fővárosban. A mentősök szerint azonban akadályozza a haladásukat, egy tűzoltóautó pedig be se fér a sávba – hacsak rá nem hajt az amúgy műanyag oszlopokra.
Habár a BKK a kameraadatok és a Waze adatai alapján nem tapasztalt fennakadásokat az új sávok miatt, a reptéri expressz esetében már más a helyzet, hiszen az eredeti menetidejéhez képest 8-10 perc késést is összeszed, amiért kerülőúton kell közlekednie.
Az Index megkérdezte a BKK-t, hogy mi az oka a terelésnek, melyre azt válaszolták, hogy mindent megtesznek azért, hogy a járatok menetrend szerint haladjanak, és folyamatosan figyelik a forgalmat.
„Ez különösen fontos pl. a 100E járat esetén, hiszen a busz utasainak szinte mindegyike repülővel utazik tovább Budapestről. Egyes esetekben, különösen előre nem tervezett történések miatt (pl. baleset) előfordulhat, hogy az Üllői úton, illetve a Ferihegyi repülőtérre vezető úton olyan torlódás alakul ki, amelytől jelentősen megnövekedne a járat menetideje” – írták.
„Kollégáink ilyenkor operatív döntés alapján a járatot megállóhely-kihagyás nélkül, de módosított útvonalon – az említett esetben részben a Baross utcán – közlekedtetik, hogy a lehető legrövidebb menetidővel közlekedhessen a pesti belváros és a reptér között (illetve természetesen ellenkező irányban is). A két útvonal, a normál menetrend szerinti Üllői úti és a terelt, Baross utcai irány között csak néhány perces különbség van, ezért az utasok szempontjából jelentősen kedvezőbb, ha a dinamikus útvonaltervezéssel – jelen esetben a Baross utcai tereléssel – biztosítható a tervezettel leginkább megegyező menetidő.”