Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Kétpónál befejezték a pálya végleges helyreállítását a kisiklás után

Hosszú időn át tartottak a munkálatok a helyszínen, ahol egy tehervonat siklott ki, még július hónap első felében.

...svg content...Fotó: A Szolnokról Békéscsaba-Lőkösháza irányába közlekedő tehervonat július 9-én kisiklott kocsijai Tiszatenyő és Mezőtúr között, Kétpó forgalmi kitérőnél 2023. július 11-én. A tehervonat 17 kocsis szerelvényének kilenc kocsija siklott ki, nyolc vagon és a mozdony a vágányon maradt. A vagonok közül ötben szállítottak veszélyes anyagot, ezek közül négy siklott ki. A kisiklott négy vagonból egy megsérült. A balesetben jelentős mértékben károsodott a vasúti pálya és a felsővezeték is, a kár az előzetes számítások szerint több százmillió forint. MTI/Mészáros János
Baleset

Takács Petra

Szerkesztő

A Mávinform beszámolója szerint Kétpónál befejezték a pálya végleges helyreállítását. Július 9-én egy kisiklott tehervonat rongálta meg a vasutat Kétpónál. A helyreállítást előbb az egyik vágányon végezték el, azon július 15-én újraindulhatott a több napon át szünetelő forgalom.

A közleményben hozzáteszik, a kárelhárítás a másik, súlyosan megrongált vágányon folytatódott Tiszatenyő és Mezőtúr között. Augusztus 11-én este a jobb vágányt is visszaadta a vonatforgalomnak a MÁV. Ennek köszönhetően a két állomás között már mindkét vágányt használhatják a vonatok, a Budapest–Szolnok–Békéscsaba vonalon visszaállt az eredeti menetrend. Soron kívül Nagyar Márton a romániai életszínvonalról: „A románok sehol nincsenek hozzánk képest”

Kétpónál egy tehervonat kilenc konténerszállító kocsija kisiklott, elzárta mindkét vágányt a forgalom elől. A kisiklott kocsikat több nap alatt nagyteljesítményű daruval visszahelyezték a vágányra. Az okozott károk helyreállítását a kevésbé megrongált bal vágányon kezdték, annak érdekében, hogy azt a vonatforgalom részére minél előbb vissza tudja adni a vasúttársaság. Napokig pótlóbuszok szállították az utasokat az érintett szakaszon, július 15-én este egy vágányon megindult a vonatközlekedés Tiszatenyő és Mezőtúr között.

Komolyak voltak a károk

A jobb vágányon mintegy 2 kilométeren megrongálódott a vasúti pálya, egy felsővezetéki tartóoszlop kidőlt és összetört, a sínek és a vasbetonaljak használhatatlanná váltak, helyenként új pályát kellett építeni.

A kárelhárítás során a felsővezetéket is kijavították, a kidöntött felsővezetéktartó oszlop helyére pedig új került. A bal vágányban 200 méter, a jobb vágányban 400 méternyi vágányt építettek át, kicseréltek 3500 vasbetonaljat, 1200 méter sínt, 1485 tonna zúzottkövet helyeztek el a vasúti pályában, továbbá a vasúti átjáróban kicserélték a megrepedezett, összetört burkolati elemeket.

Csaknem százötvenen dolgoztak a helyreállításon, amelynek becsült költsége 700 millió forintra tehető. A munkák ideje alatti vonatkésésekért, esetleges utazási kényelmetlenségekért az utasok elnézését kéri a vasúttársaság, türelmüket köszöni.

Egyszerre 11 állítását cáfolta meg a kormány Magyar Péternek

Vitályos Eszter kormányszóvivő számos olyan állítást cáfolt meg, melyek Magyar Pétertől származnak, amiket hazugságoknak minősített.