Hivatalosan is véget ért az olcsó streaming korszaka
Ez tényleg egy korszak vége.
A szerdai nap emlékezetes lesz, hiszen ezzel hivatalosan is véget ért az annak idején a Netflix által életre hívott, bosszantó reklámok nélkül, rendkívül alacsony árakon kínált filmeket, műsorokat és végtelen szórakozási lehetőségeket tartalmazó streaming-modell, mely szinte végtelen szórakozási lehetőségeket kínált.
A Disney-vezér Bob Iger ugyanis a vállalat negyedéves eredménybeszámolója során jelentette be, hogy kevesebb mint egy éven belül másodszor is megemeli a Disney+ árait, ami a reklámmentes csomag havidíját érinti, az áremelés pedig októbertől lép életbe.
Eközben a Hulu, melyben a Disney többségi részesedéssel rendelkezik, szintén emeli a reklámmentes előfizetés havi költségét. A bejelentett több mint 20 százalékos áremelés így azt jelenti, hogy a Disney+ kétszer annyiba fog kerülni, mint a szolgáltatás négy évvel ezelőtti debütálásakor, a Hulu reklámmentes csomagja pedig drágább lesz, mint a legnépszerűbb Netflix csomag.
Amikor 2019-ben Észak-Amerikában és Hollandiában elindult a Disney+, Iger akkor azt mondta, hogy szándékosan jóval a versenytársak árai alatt határozta meg a szolgáltatás árát, „hogy minél több embert érjünk el vele”.
Csakhogy a szerdai bejelentés, miszerint jelentősen emelik az árakat, azt jelenti, hogy a vállalat a lehető legtöbb bevételt szeretné kisajtolni a szolgáltatásból oly módon, hogy az előfizetőket a reklámokkal tűzdelt csomag felé tereli, mely nyilvánvalóan jóval jövedelmezőbb.