Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
355,71 Ft
Euró
386,98 Ft
Font
451,92 Ft
Bitcoin
66,944 $

A Heineken legnyereségesebb régiójában csökkent látványosan a sörfogyasztás

Úgy tűnik, Ázsiában egyre kevesebb sört fogyasztanak.

...svg content...Fotó: Unsplash/Stella de Smit
Ázsia

Borbély Fanni

Szerkesztő

A CNN jelentése szerint a Heineken az elemzők számára is meglepő, egyenesen kiábrándító adatokat közölt legfrissebb eredménybeszámolóján, hétfőn: a vállalat pénzügyi kilátásait is csökkentette, miután az idei első félévben 9 százalékkal csökkent nettó profitja.

A beszámoló szerint a látványos visszaesés legnyereségesebb régiójában, az ázsiai és csendes-óceáni térségben tapasztalható meredeken zuhanó keresletnek tudható be. Soron kívül Pünkösd: vasárnap és hétfőn is zárva lesznek az üzletek

Az ázsiai-csendes-óceáni térségben ugyanis 2023 első hat hónapjában a vártnál rosszabb volt a kereslet, az eladott sör mennyisége 13 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.

Különösen gyenge volt az értékesítés Vietnámban, ahol a világ második legnagyobb sörgyártója egy ideje azon dolgozik, hogy más italokkal, ázsiai ihletésű sörökkel csábítsa a vásárlókat a boltokba.

Noha a Heineken javarészt a névadó sörmárkájáról ismert, több mint 300 márkát forgalmaz, köztük Tiger sört, az Amstel Lagert és a Strongbow-t. A vállalat azt is közölte, hogy míg a vietnámi eladások látványosan csökkentek, addig a megélhetési válsággal sújtott Nigériában még ennél is súlyosabb visszaesést tapasztaltak.

Történelmet írt a Leverkusen, veretlenül fejezték be a szezont, kikapott a Bayern München

A Bayer Leverkusen egy több mint hihetetlen szezon végén szerezte meg a bajnoki címet, ráadásul úgy, hogy nem kaptak ki.