A Heineken legnyereségesebb régiójában csökkent látványosan a sörfogyasztás
Úgy tűnik, Ázsiában egyre kevesebb sört fogyasztanak.
A CNN jelentése szerint a Heineken az elemzők számára is meglepő, egyenesen kiábrándító adatokat közölt legfrissebb eredménybeszámolóján, hétfőn: a vállalat pénzügyi kilátásait is csökkentette, miután az idei első félévben 9 százalékkal csökkent nettó profitja.
A beszámoló szerint a látványos visszaesés legnyereségesebb régiójában, az ázsiai és csendes-óceáni térségben tapasztalható meredeken zuhanó keresletnek tudható be.
Az ázsiai-csendes-óceáni térségben ugyanis 2023 első hat hónapjában a vártnál rosszabb volt a kereslet, az eladott sör mennyisége 13 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.
Különösen gyenge volt az értékesítés Vietnámban, ahol a világ második legnagyobb sörgyártója egy ideje azon dolgozik, hogy más italokkal, ázsiai ihletésű sörökkel csábítsa a vásárlókat a boltokba.
Noha a Heineken javarészt a névadó sörmárkájáról ismert, több mint 300 márkát forgalmaz, köztük Tiger sört, az Amstel Lagert és a Strongbow-t. A vállalat azt is közölte, hogy míg a vietnámi eladások látványosan csökkentek, addig a megélhetési válsággal sújtott Nigériában még ennél is súlyosabb visszaesést tapasztaltak.