Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Autóklub elnöke: a lehető leghatározottabban kell fellépni a száguldozókkal szemben

A nyugalmazott országos rendőrfőkapitány hozzátette, szerinte ideje volna újra felülvizsgálni a vonatkozó szabály- és szankciórendszereket.

...svg content...Fotó: Ütközésben összeroncsolódott személygépkocsi az Árpád hídon 2023. július 1-jén. Eddig tisztázatlan körülmények között egy személyautó elütött egy kerékpárost, majd összeütközött egy másik autóval. A balesetben többen megsérültek, egy férfi a kórházban meghalt. MTI/Mihádák Zoltán
Baleset
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Hatala József, a Magyar Autóklub elnöke, nyugalmazott országos rendőrfőkapitány az Árpád hídi halálos baleset kapcsán elmondta, „azokkal szemben, akik nem tudják vagy nem hajlandóak elfogadni az írott és íratlan közlekedési szabályokat, a lehető leghatározottabban fel kell lépni, különösen, ha a szabályokat szándékosan és rendkívül súlyosan megsértve veszélyeztetnek másokat”. Hozzátette, szerinte ideje volna újra felülvizsgálni a vonatkozó szabály- és szankciórendszereket.

Nem tartja magát szankciópártinak, azonban azt sem gondolja, hogy aki egy sok-tízmilliós autóval illegális versenyeken vesz részt, azt visszatartja majd az országúti száguldozástól a pár tízezer, vagy akár egy-két-, maximum 300 ezer forintos bírság. Véleménye szerint merőben új, akár drasztikus szabályok bevezetése is indokolt lehet, amellyel az Ausztriában is alkalmazott megoldásra utalt – írta a kozlekedesbiztonsag.kti.hu. Soron kívül Küszöbön az új gázszerződés Törökországgal – Szijjártó Isztambulban tárgyal

„Egyes országokban elkobozzák az autót azoktól, akik illegális versenyeken vesznek részt az utakon! Egy 50-70 milliós vagy még drágább autó elvesztése azonban már lehetséges, hogy elgondolkodtatja a száguldozókat”

– fogalmazott.

A Magyar Autóklub elnöke ugyanakkor felvetette, növelni kellene azoknak a helyszíneknek a számát, egyúttal népszerűsíteni is őket, ahol a száguldás szerelmesei biztonságosan, a vétlen arra járók életének veszélyeztetése nélkül tehetik próbára saját és autójuk képességeit. „Nem egy pálya létezik, ahol két nagy verseny között hónapokig nem történik semmi. Vannak bezárt repülőterek, amelyekről repülőgép már jó ideje nem száll fel, arra talán már nem is alkalmasak, de a betonjuk megvan és még megfelel az efféle versenyeknek” – mondta.

Ezt követően megjegyezte, hogy nemcsak új KRESZ-t kell alkotni (mivel a kerékpározás életformává válik Magyarországon is, ahogy a különböző mikromobilitási eszközök, például e-rollerek alkalmazása is), hanem felül kell vizsgálni a gépjárművek műszaki vizsgáztatásának rendszerét és költségeit, illetve az utak tervezésének, építésének és fenntartásának szabályozását. Emlékeztetett, hogy Budapest úthálózata nem ekkora forgalomra lett méretezve, ám erre nem az egyik vagy másik közlekedési mód kiszorítása jelenti a megoldást, ehelyett lehetőséget kell teremteni, hogy a közlekedésre rendelkezésre álló teret biztonságosan, minél többen használhassák.