Már nem lesz olyan meleg az M3-as metrón, bár nem a légkondicionálás miatt
Épphogy átadtak az M3-as metró felújított vonalát, máris megjelent az első probléma, bár úgy tűnik, némi javulás várható ezen a téren.
A BKV nemrégiben arról tájékoztatta a Világgazdaságot, miszerint az M3-as vonalán működik a rekuperálás, ami azt jelenti, hogy az alagútban közlekedő vonatok a fékezési energiát ismét visszatáplálják a hálózatba.
Az elmúlt hetekben átmenetileg felfüggesztették a rekuperálást a vonalon, ami azt eredményezte, hogy a szerelvények a fékezési energiát egyszerűen „elfűtötték”, ez pedig az alagútban jó pár fokkal megemelte az amúgy sem túl kellemes hőmérsékletet. Mindez a metrókocsik klímájára is hatással volt, amely által az utasok jóformán egy szaunában érezhették magukat.
A Metróért Egyesület még június 7-én számolt be arról, hogy az M3-as vonalon a rekuperációt ideiglenesen letiltották, mert a folyamatos vonatbefolyásoló berendezés (AVR) nem tudta kezelni az időnkénti feszültségemelkedést. Ez a jelenség olyankor keletkezett, amikor azonos szakaszon egyszerre több szerelvény is fékezett. Akkor egyszerűen annyi áram jutott volna vissza a rendszerbe, amennyit nem bírt el (ez a felhasznált energia nagyjából 20-30%-a).
A BKV közlése szerint az M3 vonali rekonstrukció befejezését követően nyílt lehetőség az együttműködő rendszereknek a teljes vonalra kiterjedő, átfogó vizsgálatára, amely alapján optimalizálják és finomhangolják a rendszereket. Kiemelték, a vonat és a felújított áramellátás is alkalmas visszatáplálásra, az ebben rejlő energiamegtakarítási lehetőségeket pedig maximálisan ki akarják használni.