Az egyik legjobban várt fejlesztést kapják meg a tömegközlekedőn utazók Budapesten
A BKK arról számolt, hogy újabb járatokon teszik elérhetővé a valós idejű átszállási lehetőségek megjelkenítését.
A Combino villamosokon szerzett kedvező tapasztalatok után újabb járatokon jelennek meg a valós idejű átszállási lehetőségek a közösségi közlekedési járművek belső kijelzőin. A BKK ügyfelei mostantól a dél-pesti, illetve a 2-es, a 23-as, a 47-es és a 49-es villamosokon is azonnal értesülnek arról utazás közben, hogy hol, milyen járatokra tudnak átszállni.
Örömmel fogadták a BKK ügyfelei az átszállási lehetőségek megjelenését a Combino villamosok belső kijelzőin, amit május közepén tett elérhetővé a BKK. A társaság a kedvező tapasztalatok után további járatokon is bevezeti a fejlesztést, amellyel ezentúl a 2-es, a 23-as, a 47-es és a 49-es vonalon, valamint a dél-pesten közlekedő villamosokon is találkozhatnak majd az ügyfelek.
A villamosok után a trolibuszokon és a buszokon is értesülhetnek majd az utasok arról, hogy utazásuk pillanatában milyen csatlakozó járatokra tudnak átszállni. Az újításnak köszönhetően a megállókban és a csomópontokban a ténylegesen fél órán belül induló járatok jelennek meg a kijelzőkön, ahol a BKK szolgáltatása mellett az elővárosi vonatokat, illetve a HÉV-eket is feltüntetik.
A felújított M3-as metró utastájékoztató kijelzőin szintén a felszíni járatokhoz hasonló, a BKK arculatába illeszkedő megjelenítés látható június 13-ától, keddtől. A nagyobb betűméret jobban láthatóvá, könnyen olvashatóvá teszi a feliratokat, és itt is megjelennek a megállókban az átszállási lehetőségek. Az új vizuális tartalmat egy hónapig két járművön tesztelik. Kedvező tapasztalatok esetén, a többi metrószerelvény belső kijelzőjén is megjelenik majd az ügyfelek könnyebb tájékozódását szolgáló fejlesztés.
A fővárosiak elégedettek az utastájékoztatással
A Budapesti Közlekedési Központ minden évben, reprezentatív kutatások formájában felméri a Budapesten és környékén élők igényeit és véleményét a főváros közlekedésével kapcsolatban. Az eddigi visszajelzések szerint a fővárosban közlekedők az utastájékoztatással az egyik legelégedettebbek.
A BKK ügyfeleinek pozitív értékelésében a mostanihoz hasonló fejlesztések mellett komoly szerepe van a színvonalas helyszíni tájékoztatásnak és a folyamatos digitalizációnak is.
A Budapesti Közlekedési Központ járatai és ügyfelei több mint 5800 megállóhelyet használnak nap mint nap. A társaság szakemberei évente mintegy 30 ezer menetrendi hirdetményt cserélnek ki a fővárosban, az elmúlt időszakban több mint ezer megállóoszlop is informatívabb, újabb lett. Mindemellett több mint 15 ezer automata hangbemondás segíti az ügyfelek tájékozódását.
A társaság a digitális csatornák fejlesztésére is kiemelt figyelmet fordít. A BudapestGO-t ma már több mint 1 millióan használják rendszeresen közlekedésük során, az applikáció nemrég nemzetközi díjat nyert.