A Meta több mint 260 millió dolláros veszteséggel adta el a Giphy-t
A Giphy-t a Shutterstock vásárolta fel.
A Guardian jelentése szerint a Facebook anyavállalata több mint 260 millió dolláros veszteséggel adta el a Giphy-t a Shutterstocknak: a gif-kereső motort végül 53 millió dollárért adták el, miután a szabályozó hatóságok megakadályozták, hogy az üzlet 2022-ben lezáruljon.
A Meta kedden jelentette be, hogy eladta a Giphy-t, melyet 2021 novemberében mintegy 315 millió dollárért vásárolt fel, miután a brit versenyfelügyeleti hatóság (CMA) megakadályozta, hogy 2022-ben befejezzék az üzletet.
A friss üzlet keretében egy olyan megállapodás is született, mely biztosítja a Meta platformjaihoz való további hozzáférést, valamint a Giphy meglévő felhasználói bázisát. A Shutterstock vezérigazgatója, Paul Hennessy úgy fogalmazott, az akvizíció „izgalmas következő lépés a Shutterstock végponttól végpontig tartó kreatív platformként való működésének útján”.
A vezérigazgató hozzátette:
2022 szeptemberében – amikor a Meta egy utolsó próbálkozással a CMA-hoz fordult, hogy megpróbálja megakadályozni a kényszerértékesítést – a vállalat figyelmeztetett, a gifek „kimentek a divatból mint tartalmi forma, különösen a fiatalabb felhasználók körében, akik a gifeket „boomereknek valónak” és „görcsösnek” nevezik”.