Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Tényleg az idősebb autókat vezetőket sújtják jobban az új gyorshajtási szabályok?

Tényleg az idősebb autókat vezetőket sújtják jobban az új gyorshajtási szabályok?

Tényleg az idősebb autókat vezetőket sújtják jobban az új gyorshajtási szabályok?
Fotó: unsplash

Határozott választ adott az Országos Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője.

Óberling József r. ezredes, rendőrségi főtanácsos, az Országos Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője az ORFK-Országos balesetmegelőzési bizottság hivatalos honlapjának nyilatkozott az új szabályozásról.

A cikk a videó után folytatódik

Arra a kérdésre, hogy az eljárásrend valóban „nem fair” lépés-e azok felé, akik idősebb járművet vezetnek, és csal az órájuk, Óberling határozott nemmel válaszolt, kifejtve a rendőrség álláspontját:

„Az autógyártók a járművek sebességmérőjét pozitív tűréssel gyártják, tehát ez azt jelenti, hogy vagy pontosan mutatják a haladási sebességet, vagy valamelyest többet mutatnak annál. Itt alapvetően nem kell nagy eltérésre gondolni, városi sebességeken elhanyagolható a mérési eltérés, autópályatempón már észrevehető, például 130 km/órát mutat a műszer, a kocsi pedig valójában 126 km/órával halad – a haladási sebesség növekedésével arányosan nő a mért és valós érték eltérése” – mondta.

„Márkánként, típusonként, autónként eltérő a mérők pontossága, de újra hangsúlyozzuk, hogy a gyártók gyakorlata szerint, ha csal is az óra, azt mindig „felfelé” teszi. Persze más kérdés egy műszaki hiba, vagy például egy rossz méretű, nem a kocsira való gumiabroncs használata.”

„Mindemellett a jármű jó műszaki állapota a kocsi használójának a felelőssége, tehát ha valakinek rossz a sebességmérője akkor a Rendőrségtől nem várható el ennek a tolerálása, hiszen műszakilag nem megfelelő állapotú járművel elméletileg nem lehet részt venni a közúti közlekedésben” – tette hozzá Óberling.