Olaszországban épülhet meg a világ leghosszabb függőhídja
Csakhogy van egy kis bökkenő: a földrajzi elhelyezkedés megnehezítheti a tervek megvalósítását.
A Messinai-szoroson keresztül a szárazföldet Szicíliával összekötő híd terve még a római időkre nyúlik vissza: azóta számos különböző terv született a híd megépítésére, többek között egy igen rövid életű alagút ötlete, ám rendre mindet elvetették.
Ha valaha megépülne, a Messinai-szoroson átívelő híd 3,2 kilométer (!) hosszú lenne, ezzel pedig a világ leghosszabb függőhídjának járó címet is megkapná. A gigantikus mérnöki projekt azonban most akár meg is valósulhat, köszönhetően az olasz kormány által a múlt hónapban elfogadott rendeletnek.
Matteo Salvini közlekedési miniszter elevenítette fel a legutóbb Silvio Berlusconi miniszterelnöksége idején 2006-ban előterjesztett tervet: a híd megépítésére kiírt pályázatot a ma WeBuild néven futó Salini Impregilo olasz cég által vezetett konzorcium nyerte el.
Amikor azonban Berlusconi kormánya még abban az évben megbukott, a híd megépítésének tervei a kormányával együtt összeomlottak, miután a következő miniszterelnök, Romano Prodi úgy ítélte meg, hogy a híd megépítése pénzkidobás lenne és környezeti kockázatot is jelent.
A kiviteli tervezés várhatóan 8 hónapot vesz igénybe, míg a híd megépítéséhez szükséges idő valamivel több mint 6 év lenne, a projekt költsége pedig csak a hídra 4,5 milliárd euró, míg a két mindkét oldalára tervezett támogató infrastruktúra további 4,75 milliárd eurót emésztene fel. A WeBuild mérnöki igazgatója, Michele Longo a CNN-nek nyilatkozva a földrajzi kihívások kapcsán megosztotta: