Új uniós szabályok vonatkoznak a techvállalatokra – részletek
A Google, az Amazon, a Meta, a Microsoft és 15 másik vállalatra vonatkoznak az új uniós, online tartalmakra vonatkozó szabályok.
Thierry Breton uniós ipari vezető kedden jelentette be, hogy az Alibaba AliExpress, az Amazon Marketplace, az Apple App Store és 16 másik technológiai vállalatra augusztustól új uniós online tartalomszabályok vonatkoznak majd.
A további 16 érintett techvállalat:
- a Facebook;
- az Alphabet Google Maps;
- a Google Play;
- a Google Search;
- a Google Shopping;
- az Instagram;
- a Linkedin;
- a Pinterest;
- a Snapchat;
- a TikTok;
- a Twitter;
- a Wikipedia;
- a YouTube;
- a Microsoft Bing;
- és a Zalando.
A digitális szolgáltatásokról szóló törvény (DSA) néven ismert, mérföldkőnek számító szabályok értelmében a havi 45 millió aktív felhasználónál többel rendelkező vállalatoknak kockázatkezelést, valamint külső és független auditálást kell végezniük, továbbá meg kell osztaniuk az adatokat a hatóságokkal és a kutatókkal, valamint magatartási kódexet is el kell fogadniuk.
A CNA jelentése szerint Breton az új szabályok kapcsán úgy fogalmazott:
Hozzátette, jelenleg további 4-5 vállalatot vizsgálnak, melyek a jövőben szintén a DSA hatálya alá tartozhatnak, ám a döntés ezen vállalatok kapcsán csak a következő hetekben várható.