Ahelyett, hogy csökkenne, tovább nő a Boeing 737 MAX típusú gépek hibáinak száma
Az amerikai repülőgép-gyártó a korábbi tragikus kimenetellel végződő balestek miatt alapos vizsgálatnak veti alá a 737 MAX típusú gépeket, a vizsgálat során pedig egyre több rendellenességre bukkannak.
Az már korábban is ismert volt, hogy gond van a típus átesésvédelmi rendszerével, ugyanis egy korábbi vizsgálat szerint az automatikusan lenyomta a gép orrát, ami esélyt sem adott a pilótának a korrigálásra, így az indonéz Lion Air légitársaság gépe 189 emberrel a fedélzetén lezuhant. Ezt követően 2019 márciusában is lezuhant egy Boeing 737 MAX 8 típusú gép, ami után annak repülési engedélyét is bevonták.
Azóta kiderült, hogy nem csak az átesésvédelmi rendszerrel vannak gondok, ugyanis januárban azt is bejelentette a Boeing, hogy a gép kulcsfontosságú rendszereinek megfelelő működését figyelő monitorokat „szemmel tartó” rendszer is hibás.
Most ismét fény derült egy hibára, ezúttal pedig a stabilizáló berendezéshez tartozó jelzőfény körül vannak a problémák. Ezen fénynek csak bizonyos indokolt esetekben lenne szabad bekapcsolnia, ám a rendszer akár random módon is kapcsolgathatja azt.
A gyártó szerint az eddig felfedezett hibák mindegyikét orvosolni tudják egy szoftverfrissítéssel, ami után – ha nem bukkannak újabb rendellenességekre – az első tesztrepülések is megkezdődhetnek. Ehhez persze szükség lesz az amerikai légügyi hatóság engedélyére is, amely árgus szemekkel figyeli a történéseket.
Mivel a típus gyártását decemberben felfüggesztették, a vele szemben kialakult bizalmatlanság miatt a gyártás újraindítása egyhamar biztosan nem veszi kezdetét, így a Boeing célja most elsődleges az, hogy a már eladott és forgalomba helyezett gépek újra repülési engedélyt kaphassanak.