Így javul Budapest kerékpáros közlekedése Karácsony Gergely szerint
A legfontosabb a bringás szempontból nehezen megközelíthető városrészek elérhetővé válása.
Mint arról korábban beszámoltunk, jelentős bővülés előtt áll a budapesti kerékpárhálózat, melynek kapcsán Karácsony Gergely fejtette ki, hogy miért van rá nagy szükség, és milyen módon javít a fővárosi közlekedésen.
„A kerékpáros hálózat egyik hiányossága, hogy jelenleg sem a Váci út, sem az Üllői út Hungária gyűrűn belüli szakaszán nem lehet biztonságosan biciklizni, ráadásul sok szakaszon a mellékutcák sem nyújtanak alternatívát” – írja Karácsony Gergely közösségi oldalán.
„Az M3-as metró felújítását követően a metrópótló sávok megszüntetése lehetőséget ad ezeken a kritikus hiányzó szakaszokon kerékpársávok kialakítására az eddigi buszsávok helyén. Az M3 felújítás közel 6 éve alatt a járművezetők már alkalmazkodtak a Váci és az Üllői út megváltozott forgalmi rendjéhez, a tranzitforgalom jelentős része más megoldásokat keresett. Így forgalmi fennakadás kialakulása nélkül lehet a két főút mentén összesen közel 6 km új, biztonságos kerékpársávot kijelölni.”
„Összekapcsolódva a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Kiskörúton már meglévő kerékpárutakkal, jelentősen javulhat a kerékpáros szempontból most nehezen megközelíthető városrészek elérhetősége.”
„Végre átjárhatóvá válnának olyan kritikus pontok is, mint a Nyugati tér, az új sávok a meglévő nagykörúti és kiskörúti sávokkal együtt kiterjedt hálózatot alkotnak majd. Az Üllői úti kerékpársáv Dél-Pest hiányzó belvárosi kerékpáros kapcsolatát teremti meg, nemcsak a környékén lakók, hanem az itt található egyetemek, egészségügyi intézmények, üzletközpontok és irodaházak számára is.”