Ebben a vidéki nagyvárosban a budapestinél is drágább lesz a havi bérlet
2022 nyarán fogadták el a szegedi tömegközlekedést módosító rendeletet, miután kiderült, hogy az infrastruktúra fenntartási költségei szinte kétszeresére nőttek két év alatt.
A Szegeder beszámolója alapján Szegeden többe fog kerülni a havi bérlet a jövő évtől, mint Budapesten, s ennek oka az, hogy a nyugdíjas- és diákbérletek kedvezményeit biztosító állami támogatást már nem kapja meg a város, miközben az energiaválság, az elszálló infláció és a covid óta csökkent utasszám is erősen befolyásolja a társaság bevételeit.
Az Index szerint tavaly nyáron fogadták el a szegedi tömegközlekedést módosító rendeletet, miután kiderült, hogy az infrastruktúra fenntartási költségei szinte kétszeresére nőttek két év alatt, 4 milliárd forintról 7,3 milliárdra. Ezt pedig a parkolási díjak, a menetjegyek és más közlekedési díjtermékek drágulásával szeretnék finanszírozni.
Ezáltal az áremelkedés 2022 szeptemberétől több lépcsőben valósul meg, de 2023 folyamán és 2024 elején is leszek változások. Így a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) idén a belvárosi zöld zónában egy órára 535-ről 600 forintra, a külső sárga zónában egy órára 245-ről 330 forintra emelte a parkolási díjakat, a napijegy ára pedig a sárga zónában 1980 forintba kerül 2023-tól.
Az SZKT weboldala szerint idén január 1-jétől az elővételben váltott vonaljegy a tavaly szeptemberi 390 helyett 430 forint, az interneten vásárolt vagy fedélzeti automatából vett jegy 450 helyett 500 forint lett. A sofőrnél váltott menetjegy pedig 550-ről 600 forintra nőtt, míg az általános havi tömegközlekedési bérletért 8000 helyett már 8800 forintot kell kiadni – írta a Blikk.
2024. január 1-jétől viszont az elővételben váltott menetjegy 470 forintba kerül, s ugyanez a járművön megvéve 650 forintot jelent, míg a teljes árú havi bérlet 9600 forint lesz (holott egy havi Budapest-bérletért jelenleg 9500 forintot kérnek el), a kedvezményes 5800 forint, a kisgyermekes változat pedig 6000 forintért szerezhető be.