Bajban vannak a mozik, jelentősen csökkentek a jegyeladásokból származó bevételek
A helyzet hasonló, mint a harmincas években, amikor a nagy gazdasági világválság idején szinte eltűnt a közönség. Azt az időszakot túlélte a filmszínház, de kérdéses, ez most is sikerülni fog-e.
Sajnálatos mód úgy tűnik, hogy a szélesvászon újra bajban van. Elsőként a covid ejtett rajta sebet, hiszen a korlátozások miatt kevesebben jártak moziba, illetve több filmet is el kellett halasztani, mert csúszott a forgatás, stb.
Bár a járványtól javarészt már megszabadult a világ, egy másik ellenfél továbbra is a láthatáron van, hiszen a streamingszolgáltatók az otthon kényelmében kínálnak szórakozást, a havidíj pedig általában olcsóbb (vagy nem sokkal több), mint egy mozijegy ára, mégis több tartalmat adnak érte.
Emellett az is kiderült, hogy a világjárvány előtti 2019-es évhez képest 40 százalékkal csökkentek a jegyeladásokból származó bevételek, amely által felvetődik a kérdés, mi lesz így az amerikai mozikkal, főleg ha ezután már sosem lesz akkora hasznuk, mint korábban.
A Világgazdaság szerint azonban vigaszt jelenthet a tapasztalat, hogy nem ez az első alkalom a mozi történetében, amikor nehézségek ütötték fel a fejüket, s ehhez elég a nagy gazdasági világválságra gondolni, valamint arra, amikor a rádióhallgatás végleg a tömegkultúra részévé vált.
A mozitulajdonosok akkoriban különféle trükkökkel próbálták visszacsalogatni a nézőket, s ennek érdekében csökkentették a belépők árát, amelyek mellé akár ingyen cigarettát és kávét is kínáltak, de az életszínvonal javulásával következett be az igazi fordulat, amikor már szinte ömlöttek az amerikaiak a mozikba.