Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
363,80 Ft
Euró
389,48 Ft
Font
455,50 Ft
Bitcoin
57,795 $

Figyelem, gyorshajtás elleni hatékony megoldás jöhet a magyar utakon

Több nemzetközi példa is bizonyítja az átlagsebesség-mérés balesetek visszaszorításában játszott kedvező szerepét, ám eddig sehol nem vezették be Magyarországon.

Fotó: Unsplash
Belföld

Koós Alexandra

Szerkesztő

Jelentős változásokat vetít előre a budapesti közlekedési, közlekedésbiztonsági stratégia, amely nemrégiben jelent meg, és van benne egy utalás arra is, hogy a gyorshajtás elleni egyik hatékony megoldás, az átlagsebesség-mérés (section control) is előkerülne a „fiókból”.

Ennek lényege az, hogy kettő vagy több, egymástól ismert távolságra elhelyezkedő ellenőrzési keresztmetszetben rögzíti a jármű elhaladásának idejét, és az egyes érzékelések között eltelt idő alapján számolja ki a távolság ismeretében az átlagsebességet. Soron kívül Kétmilliós kárt okozott egy 16 éves fiatal a Határ úti metróállomásnál

Több nemzetközi – ausztriai, hollandiai – példa is bizonyítja az átlagsebesség-mérés balesetek visszaszorításában játszott kedvező szerepét, illetve Szerbia szintén lépést tett ebbe az irányba, ugyanis tavaly óta az ottani sztrádákon átlagsebesség-méréssel szűrik ki a gyorshajtókat – írta a Totalcar.

Több helyen is érdemes lenne letesztelni

A nemzetközi gyakorlatok azt mutatják, hogy az ellenőrzési rendszer bevezetését követően a teljes forgalom kevesebb mint 1%-a lépi át a maximális sebességet, ám eddig sehol nem vezették be hazánkban, pedig a rendszámfelismerő vagy útdíjfigyelő kamerák elméletileg alkalmasak lehetnek rá.

A rendőrség már korábban is jelezte, hogy folyamatosan vizsgálják a bevezetés lehetőségét, de eddig nem született döntés, emellett kérdéses, hogy a városon belüli útszakaszokon hol lehet, hol érdemes bevezetni az átlagsebesség-mérést, mindenesetre a fővárosi koncepció számol ezzel a lehetőséggel.

Ennek kapcsán konkrétumokat egyelőre nem lehet tudni, de több olyan útszakasz van, ahol érdemes lenne legalább letesztelni a dolgot: pl. a sztrádák fővárosi ki- és bevezető szakaszain, többek között az M1-M7-es közös szakaszán, de a Szentendrei úton és a Váci úton is szóba jöhet.

Az olasz maffiával is kapcsolatba kerülhetett a Lánchíd-botrány kulcsfigurája

A volt ügyvéd, Víg Mór egyik cégét kapcsolatba hozták az olasz maffia ’Ndragheta szervezetével.