Mégsem lesz gyenge a PS5 a Series X-hez képest?
Az elmúlt hetekben sorra olyan pletykák láttak napvilágot, melyek szerint a Sony next-gen játékgépe küszködhet a 4K felbontással, erre azonban most rácáfolt az egyik fejlesztői csapat.
Az elmúlt hetekben sorra olyan pletykák láttak napvilágot, melyek szerint a Sony next-gen játékgépe küszködhet a 4K felbontással, erre azonban most rácáfolt az egyik fejlesztői csapat.
Pár napja az egyik gaming ipari bennfentes szivárogtató arról számolt be, hogy a PS5 nem tudja majd tartani a natív 4K 60 FPS-t, ezért a japánok a PS4 Pro-nál is alkalmazott felskálázást eszközölhetik a PS5 esetében is.
A szóbeszédek a közösségi média különböző platformjain villámgyorsan terjedtek, a rajongók közül sokan már egyenesen tényként kezelték a félinformációkat, holott a Sony semmilyen hivatalos közleményt nem tett közzé az üggyel kapcsolatban.
Meglepő módon nem a techóriás lépett elsőként, hanem az egyik fejlesztői stúdió, mégpedig a TeamKill Media, akik jelenleg a PS5-exkluzív kozmikus horror-shooteren, a Quantum Erroron dolgoznak. A programozók elmondása szerint a játékuk könnyedén 65-70 FPS-sel fut 4K felbontás mellett, így semmi kétségük nincs afelől, hogy minden game elérheti a stabil 60 FPS-t.
A TeamKill Media azután fedte fel az információkat, hogy a Twitteren egy szóváltás alakult ki, amelyben az egyik felhasználó azt állította, hogy a fejlesztők képtelenek a Quantum Error játékkal még a 4K 30 FPS-t is megcélozni, amire a stúdió a következőképpen reagált:
Érdemes megjegyezni, hogy az első szivárogtatást a PS5 gyenge teljesítménye kapcsán a DuskGolem nicknevű insider hozta nyilvánosságra a ResetEra fórumon, az állításait azonban nem sokkal később saját maga cáfolta meg, ugyanis elárulta, azért hazudott, hogy az Xbox Series X-ről és a Halo Infinite elhalasztásáról szóló negatív hírek mellett a PS5-öt is ugyanilyen fényben tüntesse fel – mint kiderült, sikertelenül.
Ne hagyd ki: