A Tencent körbenézett a piacon, majd elvetette saját VR-headsetjének terveit
A vállalat már tavaly létrehozott egy közel 300 alkalmazottat számláló VR-fejlesztő csapatot, ám állítólag miután körbenézett a piacon és látta, hogy nagy a baj, elkaszálta a projektet.
A GameSpot értesülései szerint a Tencent tavaly egy saját VR hardveren dolgozott, ám a projektet egy az egyben elvetették, miután rájöttek, hogy a metaverzum iránti érdeklődés szinte a nullához konvergál.
Úgy tudni, hogy a nagy felismerés óta a Tencent minden VR-ral kapcsolatos tervét elkaszálta, noha ebben részben szerepet játszhatott a gazdasági nehézségek nyomán eszközölt költségcsökkentés is.
A techóriás és játékkiadó a tavaly megnyitott „kiterjesztett valóság” vagy XR egység részeként VR-szoftvert és hardvert is szándékozott fejleszteni: a csapatba közel 300 embert vettek fel, s talán ők jártak a legrosszabbul a projekt elkaszálásával, hiszen közölték velük, hogy kereshetnek más munkát.
A Tencent érdeklődése a VR iránt elsősorban abból eredt, hogy általánosságban növekvő érdeklődés mutatkozott a metaversenyek és a virtuális világok iránt, ezért megkíséreltek beszállni a piacra.
Sajtóértesülések szerint a Tencent hét évvel ezelőtt kezdett kacsintgatni a VR felé, ám a technológia viszonylag gyors fejlődése nyomán inkább 2021-ben tértek vissza a témára. Ha már VR: a Sony a jövő héten dobja piacra PlayStation VR 2 headsetjét, mely nagy eséllyel jóval komolyabb játékélményt nyújt majd, mint elődje.