Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
361,59 Ft
Euró
389,35 Ft
Font
453,65 Ft
Bitcoin
63,516 $

Most kiderült: túl sokat költenek a fiatalok Valentin-napkor

Az Erste Bank megállapításai alapján ilyenkor a fogyasztók 66 százalékkal többet költenek étteremre, virágra és fehérneműre, mint amennyit általában szoktak.

Fotó: Unsplash
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő

Az 1964 előtt született férfiak jellemzően nem adnak ki pénzt Valentin-napi ajándékra, ezzel szemben a Z-generációba tartozók több mint háromszor annyit költenek, mint egy átlagos napon – derült ki az Erste Bank MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményéből.

Azt írták, a szerelem ünnepének is nevezett napon átlagosan 16 százalékkal költenek az ügyfelek többet, mint egy átlagos januári napon. A bank a kártyás vásárlásokat vizsgálva azt látta, étteremre, virágra, fehérneműre a szokásosnál 66 százalékkal többet költenek a fogyasztók. Soron kívül Jakab Péter pártja már biztosan nem indulhat az EP-választáson

A férfiak Valentin-napi kiadásai csaknem a januári dupláját érik el, (az 1996-2010 között született) Z generáció tagjai pedig 355 százalékkal adnak ki többet szerelmi ajándékokra.

Az 1964 előtt született generáció tagjai jellemzően nem költenek a Valentin-napra, az X generáció tagjai – a mai 42-58 évesek – már több mint 50 százalékkal fizetnek ki többet erre a célra, a millenniumi generáció – az 1980 és 1996 között születettek – pedig már majdnem dupla annyit költenek, mint máskor.

A Z generáció turisztikai, utazási kiadásai 258 százalékkal haladják meg a januári átlagot, míg a divatcikkekre fordított összeg 224 százalékkal nő. A Z generáció tagjai hitelkártyával Valentin-napkor 68 százalékkal költenek többet, mint egyébként – közölte az Erste Bank.

(MTI)

Kikapott a Barcelona, amivel már most bajnok a Real Madrid

A Barcelona hiába vezetett két alkalommal is a Girona ellen, végül kikaptak, így a Real Madrid már most bajnoknak mondhatja magát.