Vizsgálatot indított a Wizz Airrel szemben a GVH
Kiemelték, ez még nem jelenti azt, hogy valóban jogsértés történt, ugyanis az eljárás célja, hogy tisztázzák a dolgokat.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Wizz Airrel szemben, amely valószínűsíthetően tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat az online jegyvásárlás folyamata során.
Arra gyanakszanak, hogy a légitársaság jelentős információkat hallgat el (vagy közöl későn) az online felületein, s ennek célja, hogy a drágább lehetőségek irányába befolyásolja a jegyvásárlókat – derül ki a Portfolio beszámolójából.
Ám más problémák is felmerültek:
- például a cég elhallgathatja azt, hogy a legolcsóbb csomagopciót is ki lehet egészíteni elsőbbségi szolgáltatás vagy feladott poggyász megrendelésével,
- illetve egyes, magasabb költségű csomagopciók kapcsán megtévesztően állíthatja, hogy „akár drágább is lehet”, ha csak az utasfelvételkor foglalnak maguknak ülőhelyet a vevők (ez ugyanis vélhetően csupán más, olcsóbb csomagopcióra igaz),
- továbbá az online utasfelvétel során félrevezető megnevezéssel, illetve egyéb technikai megoldásokkal kapacitálhatta a fogyasztókat a feláras ülőhelyválasztásra.
Tavaly már figyelmeztették a légitársaságokat
A versenyhatóság tavaly már figyelmeztette a Magyarországon elérhető légitársaságokat arra, hogy a jegyeladási és reklámgyakorlatuk során változtassanak a fogyasztói döntéseket észrevétlenül torzító módszereiken.
Majd jelezték, ha az érintett piacon nem észlelhető előrelépés, versenyfelügyeleti eljárások keretében vizsgálhatják a tisztességes verseny szabályainak érvényesülését, ám a jelenlegi esetben még nem mondható el teljes bizonyossággal, hogy jogsértés történt.
Ugyanis az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul, a vizsgálat időtartama pedig 3 hónap, amely indokolt esetben kétszer, egyenként legfeljebb 2 hónappal meghosszabbítható.