PSZ, PDSZ: legyenek nyilvánosak a teljesítményértékeléssel kapcsolatos tervek
Állításuk szerint az erről szóló tervezet elkészítésében nem vettek részt, s az nem is tartalmazza az általuk 1,5 éve megfogalmazott követeléseket.
A pedagógus szakszervezetek (PDSZ, PSZ) által kiadott közleményben azt követelik, hogy a kormány hozza nyilvánosságra a tanárok illetményrendszerével és az ehhez kapcsolódó munkakörökben dolgozók béremelésével, illetve munkaterhelésével kapcsolatos terveit.
Emellett azt is elvárják, hogy érdemi egyeztetés kezdődjön az ügy kapcsán, miközben kiemelték, hogy a tervezett teljesítményértékelési és bérdifferenciálási rendszer alkalmatlan a pedagóguspálya vonzerejének helyreállítására, a tanulói eredményesség növelésére.
Mindemellett a pedagógusbérek ígért felzárkóztatása sem valósul meg ezzel, s kiszámítható életpályát, előmenetelt végképp nem biztosít, ráadásul még tovább gyorsítja a kollégák tömeges elvándorlását – számolt be a Napi.hu.
A kormánynak más céljai vannak
Majd a szakszervezetek kiemelték, a kormány valótlant állít azzal, hogy a teljesítményértékelés szempontrendszerét és végrehajtását velük, „széleskörű szakmai együttműködésben” dolgozza ki, hiszen ők csak a koncepciót látták, amiről annyit lehet tudni, hogy nem végleges.
Kifejtették, az erről szóló tervezet elkészítésében nem vettek részt, de az nem is tartalmazza az általuk 1,5 éve megfogalmazott követeléseket (45%-os alapbéremelés, kötelező óraszam újbóli bevezetése, többletmunka kifizetése a rendkívüli munkaidő díjazásának megfelelően).
Véleményük szerint a kormány valódi célja nem a mérhető teljesítmény, a minőségi munka díjazása, hanem a külső hatalomnak történő alávetettség, a kiszolgáltatottság növelése és a sztrájkjog gyakorlásának további korlátozása.
Január elején számoltunk be róla, hogy a kormány rendszerszintű, éves belső teljesítményértékelés bevezetését tervezi az oktatási-nevelési intézményekben, amellyel a tanárok és az intézményvezetők teljesítményét vizsgálnák, a különbségtétel pedig akár a bérben is megjelenne.