Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
360,54 Ft
Euró
388,26 Ft
Font
452,92 Ft
Bitcoin
63,230 $

Nagyon drága a hús, az emberek kevesebbet vesznek a hentesektől

A legfontosabb alapanyagok nagyon megdrágultak, például az élősertés ára egy év alatt 70-80%-kal nőtt, s a munkabérek mellett az energiaárak is megugrottak.

Fotó: Unsplash
Belföld

Koós Alexandra

Szerkesztő
TÉMÁK

A Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke, Éder Tamás szerint a diszkontláncok elterjedésének egyik hatása, hogy az elmúlt években csökkent a kis hentesüzletek piaci részesedése, tehát az ő életüket sokkal jobban megnehezítették az olyan intézkedések, mint az ársapka.

„Érzékeltünk az elmúlt időszakban a fogyasztók részéről némi keresletcsökkenést is a húsok iránt, ami nyilván megjelenik a hentesek forgalmában is. Összességében azt gondoljuk, hogy valóban rendkívül nehéz helyzetben vannak” Soron kívül Szerdától ismét olcsóbb lesz az üzemanyag

– mondta.

Jelenleg annyit lehet tudni, hogy a kis hentesek nagyjából 3 milliós támogatásban bízhatnak, Nagy István agrárminiszter pedig korábban megerősítette, hogy az összesen 4,5 milliárd forintnyi forrásra az év elején pályázhatnak majd az érintettek.

Az európai és magyar húskereslet csökkenésére számítanak

A tárca tervei szerint több mint ezer hentesüzlet részesülhet a boltonként akár 3 millió forint támogatásban, amely Éder Tamás elmondása alapján a túléléshez elég lehet, de tartós megoldást biztosan nem jelent – írta az Infostart.

Úgy véli, az elmúlt másfél év egy rendkívül zavaros időszak volt a húsipari vállalatok számára, hiszen a legfontosabb alapanyagok nagyon megdrágultak, például az élősertés ára egy év alatt 70-80%-kal nőtt, s a munkabérek mellett az energiaárak is megugrottak.

Majd hozzátette, épp ez a három a legfontosabb tényező a szektorban, s ezeknek a költségeknek a fogyasztói árakba történő beépítése egyáltalán nem egyszerű, ennek ellenére kiegyensúlyozottabb évet remél, bár az európai és magyar húskereslet csökkenésére is számít.

Lázár János Debrecen, Nyíregyháza és Miskolc után Szeged felzárkózását tűzte ki célul

Lázár János építési és közlekedési miniszter a dél-alföldi régió fejlesztésének prioritását hangsúlyozta egy makói sajtótájékoztatón.