A nagy hirdetők kétharmada elpártolt a Twittertől
Többek között a Zoom, a Volkswagen, a Pfizer, a McDonald’s és a Nike is ott van a hirdetéseiket szüneteltető vállalatok között.
A Pathmatics cég adatai szerint az elmúlt hónapokban 101 legnagyobb hirdetője közül 72-t elveszített a Twitter, az időzítés pedig egybecseng azzal, hogy a milliárdos Elon Musk megvásárolta a céget.
Olyan cégek is szerepelnek a hirdetéseiket szüneteltető vállalatok között, mint a Zoom, a Volkswagen, a Toyota, a Nike, a Pfizer, vagy épp a McDonald’s. Mindez nagyon erős visszaesést jelent a vállalat számára, amely 2021-ig bevételeinek 88,7%-át reklámokból szerezte.
Elon Musk számára különösen kellemetlen lehet ez a fejlemény, ugyanis a Twitter felvásárlása után nem titkolt célja volt, hogy a korábbinál is nagyobb összegek folyjanak be hirdetésekből, elősegítve ezzel a vállalat előremenetelét.
A legutóbbi, 2021 decemberében bemutatott éves beszámoló szerint a Twitter 5,077 millió dolláros éves bevételéből 4,506 millió dollár a különböző reklámokon keresztül érkezett, vagyis jól látható, hogy a platform kiszolgáltatottsága a hirdetők irányába rendkívül magas.
A The Wall Street Journal információi szerint a Twitter vezetői most megbeszéléseket kezdeményeznek a hirdetéseiket leállító cégekkel, és olyan új hirdetési eszközök bevezetését ígérik nekik, amik mindkét fél számára jobb eredményeket és nagyobb átláthatóságot ígérnek.
Fontos lenne a platform számára, hogy belátható időn belül előrelépést érjenek el az ügyben, hiszen miután a cég munkatársainak közel felét már elbocsátották, szinte egyetlen olyan terület sem maradt, ahol további költségeket spórolhatnának meg.
Közben a Pathmatics elemzőcég szerint az amerikai vállalatok által reklámozásra használt legkedveltebb platform messze a Facebook, amely az idei harmadik negyedévben 6,8 milliárd dolláros bevételt ért el ezen a csatornán keresztül.
A Facebook után az Instagram, a TikTok és a Snapchat következik a listán, vagyis van hova fejlődnie a Twitternek.