Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Komoly gondokat okozhat az európai energiaszektornak az elektromos autók elterjedése

Jelen helyzetben nem igazán látni, hogy miként valósulhat meg az Európai Unió elképzelése.

...svg content...Fotó: Unsplash
Európa

Takács Petra

Szerkesztő

Az EU tervei szerint 2035-től már csak olyan új járműveket lehet majd forgalomba állítani, melyek teljesen elektromos meghajtásúak. Az ötlet több gyártó szerint is halálra van ítélve, és inkább a kisebb kibocsátást garantáló szintetikus üzemanyagokra helyeznék a hangsúlyt.

Van azonban ennél komolyabb gond is, mégpedig a töltőállomások száma, az elektromos infrastruktúra, illetve az áram árának és termelésének/felhasználának jövőbeli bizonytalanságai – amiből az elmúlt időszakban már kaptunk ízelítőt. Soron kívül Andrei Mangra zokogva adott interjút, késsel kergették a támadói a lakásában

„Nem a járművekkel lesz a legnagyobb probléma. A technológia megvan, a járműveket el lehet készíteni. A problémák ennek az átalakulásnak a többi dimenziójában vannak” – mondta Sigrid De Vries, az Európai Gépjárműgyártók Szövetsége az Euronewsnak.

„A töltési infrastruktúra, a nyersanyagokhoz való hozzáférés, a mobilitás megfizethető és elérhetővé kell tenni a kisvállalkozások számára, a sofőröknek, a polgároknak mindezeket, hogy véghezvigyük ezt az átalakítást, beleértve a zöld energiára áttérést is” – tette hozzá.

Jelenleg az EU töltőhálózatának fele Németországban és Hollandiában található, arról nem is beszélve, hogy a jelentős elektromosautó-flotta több százmilliárd kilowattóra villamosenergia-termelést igényelne, ha 2035-től valóban életbe lépne az EU tervezete.

Reagált a kormány Románia és Bulgária schengeni csatlakozására

A magyar kormány nemrég reagált Románia és Bulgária schengeni csatlakozására.