Megcsappant a PlayStation Plus előfizetőinek száma a megújulás óta
Mióta a Sony bevezette a megújult PS Plust, az előfizetők száma meredek csökkenésnek indult, amit legfrissebb közleményükben azzal magyaráztak, hogy a PS4-es felhasználók „elkötelezettsége negatív irányba fordult”.
A Sony legfrissebb közlése szerint a PlayStation Plus előfizetőinek száma mintegy 2 millió felhasználóval csökkent, mióta a Sony júniusban élesítette a megújult szolgáltatást. A kedden közzétett adatok szerint a PS Plus-előfizetők száma már a harmadik egymást követő negyedévben mutat csökkenő tendenciát, annak ellenére, hogy a szolgáltatás megújulásával kiszélesítették a letölthető játékok körét.
A VGC által is szemlézett adatok szerint a szeptember 30-án lezárult negyedévben az előfizetők száma összesen 45,4 millió volt, szemben az előző negyedéves 47,3 milliós táborral. A PlayStation Network havi aktív felhasználói száma szintén csökkenést mutatott a negyedéves eredmények szerint: 102 millió felhasználót számláltak, szemben az egy évvel korábban mért 104 millióval, valamint az előző negyedéves 103 milliós adattal.
Az előfizetők száma csökkent, a bevétel növekedett
Noha az előfizetők száma csökkent, a bevétel gyarapodott, hiszen a Sony hálózati szolgáltatásokból származó bevétele, mely magában foglalja a reklámokat és a PS Plust is, mintegy 10 százalékkal növekedett.
Mindez azt jelenti, hogy a Sony játékrészlege egy előfizetőre vetítve jelentősen többet keres, mint korábban, amihez hozzájárult az is, hogy a megújult PS Plus legdrágább csomagja egyre népszerűbb a felhasználók körében.
Hiroki Totoki, a Sony pénzügyi igazgatója a keddi eredménybeszámolón kijelentette, hogy az előfizetők számának csökkenése annak tudható be, hogy jelentősen visszaesett a PS4-es harmadik féltől származó játékok eladása, illetve, hogy „egyre többen mennek ki a szabadba”.
A pénzügyi igazgató arra számít, hogy a következő negyedévben visszaáll a korábbi szintre az előfizetők száma a Call of Duty: Modern Warfare 2 és a God of War Ragnarök miatt.
Rámutatott, a második negyedévben bevezetett megújult szolgáltatás nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, legalábbis a növekedés tekintetében. Annak érdekében, hogy pozitív irányba változzon a helyzet, a Sony a jövőben komolyabb promóciókat tervez PS5-re, melyek bevonzhatják az előfizetőket.