Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Nem okoz járműkimaradást a hármas metró üléseinek javítása

Jövőre indul az orosz kocsik első felújítási programja, ezek során az idő előtt elhasználódott üléseket is kijavítják.

...svg content...MTI/MTVA/Bizományosi: Branstetter Sándor
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő
TÉMÁK

A 3-as metróvonalon futó szerelvények üléseinek – akárcsak a szerelvények teljes körű műszaki – karbantartása folyamatos, az esetleges problémák, és azok javítása járműkimaradást nem okoznak – közölte a BKV kedden az MTI-vel.

A társaság a 3-as metróvonalon közlekedő orosz metrókocsik „ülései körül az elmúlt napokban megélénkült” sajtóérdeklődésekre reagálva közleményében arról írt: a metrókocsik ellenőrzése során korábban talált sérült ülésvázakat garancia keretében az Metrowagonmash (MWM), illetve a BKV Zrt. – a gyártó járműtelepi készletéből – cserélte. Soron kívül Korlátozottan ugyan, de újraindult a vasúti közlekedés a Déli pályaudvaron

A folyamatban lévő ülésváz javítások a már lecserélt ülésekből képződő készletből történnek az MWM költségére, a folyamat járműállást nem okoz. A természetes elhasználódásra és a nem rendeltetésszerű használatból bekövetkező sérülésekre az említett garancia nem vonatkozik. A garancia idő lejártával a BKV-nak fel kell készülnie a saját hatáskörű javításra – olvasható.

Mint írták, a BKV rendelkezik szerződéssel a napi igénybevétel során elhasználódó utas- és vezetőülések javítására a Metró Üzemigazgatóság által üzemeltetett összes járműre, tehát nem csak az orosz szerelvényekre.

Jelenlegi 113 millió forintos szerződésüket tavaly júliusban kötötték. A szerződés nyitott értéke 14 millió forint, ezért a közbeszerzési eljárások szokásos átfutási idejét figyelembe véve szükségessé vált egy újabb szerződés előkészítése 24 hónap időtartamra – mutattak rá.

A BKV közölte, a felhívást még nem jelentette meg, így a tervezett érték közlése egészen az ajánlatok bontásáig a társaság jogos gazdasági érdekeivel ellentétes volna. A kezdeményezés az összes üzemeltetett jármű üléseit tartalmazza.

Az ülések cseréje általában a járművek „ciklikus javítási fokozataival” egybekötötten történik. Járművet üléscsere miatt a forgalomból kivonni nem kell. A 3-as metróvonalon futó vonatok első javítási programja a jövő év második felében kezdődik, ekkor már cserélhetik majd ki az üléseket.

MTI