Milliók pártolnak át az olcsóbb üzletláncokhoz a briteknél
A Lidl és az Aldi a két legnagyobb nyertese az áremelkedésnek, amely az Egyesült Királyságban is rendkívüli méreteket öltött. A 2008-2009-es válság óta nem tapasztaltak hasonlót.
Giles Hurley a német üzletlánc nagy-britanniai vezérigazgatója elmondta, hogy az Aldi népszerűsége elképesztő méreteket öltött az elmúlt időszakban a szigetországban. Csaknem 1,5 millióval nőtt a vásárlók száma.
Hurley a hirtelen jött növekedést azzal magyarázta, hogy a brit háztartások egyre komolyabb anyagi nehézségekkel szembesülnek, ezért a korábbinál is fontosabb számukra, hogy kedvező áron jussanak a legkeresettebb termékekhez.
Az Aldi ezzel Nagy-Britannia negyedik legnépszerűbb áruházlánca lett, megelőzve a Morrisons-t. Mindeközben a Lidl is hasonló tendenciát figyelt meg, hozzájuk is áramlanak a vásárlók – írta meg a napi.hu.
Az Aldi vezérigazgatója példa nélkülinek tartja ezeket a változásokat, legfeljebb a 2008-2009-es válság környékén lehetett hasonlót tapasztalni, de annak sem volt ekkora mértéke. Hurley szerint a jelentős vásárlószám-emelkedésnek csak az egyik oka az új üzletek nyitása, többségük ugyanis olyan városokban is váltott, ahol már régóta volt Aldi.
Az üzletlánc bevétele ennek köszönhetően csaknem 19%-kal nőtt, csak a nyári hónapokban – az egy évvel korábbi számokhoz képest. Ha folytatódik a tendencia, akkor akár egymilliárd fonttal is nőhet az éves bevételük.
Az Aldi terjeszkedése egyébként korántsem teljes Nagy-Britanniában. Mostanra mintegy 960 üzlettel rendelkeznek, azonban még mindig vannak olyan városok, melynek a vonzáskörzetében nincs boltjuk.