Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,53 Ft
Euró
392,15 Ft
Font
457,95 Ft
Bitcoin
63,183 $
Twenty20

A szakszervezetek ellenzik a munkaerőpiac megnyitását a harmadik országból származó sofőrök előtt

Szerző: Bense Róbert

Az Európai Közlekedési Dolgozók Szövetsége szerint előbb tisztességes feltételeket kellene biztosítani, nem pedig a kizsákmányolást erősíteni.

Bense Róbert

2022. szeptember. 27 - 19:12

A reakciót az Európai Bizottság elnökének, Ursula von der Leyennek a szeptember 14-ei beszéde váltotta ki, melyben kiemelte, hogy az EU-nak olyan munkaerőt kell vonzania a kontinensre, amely segíti a növekedést és erősíti az európai vállalatokat – írta meg a trans.info.

„Első fontos lépésként fel kell gyorsítanunk és meg kell könnyítenünk a képesítések elismerését a harmadik országbeli állampolgárok esetében is” – mondta von der Leyen, melyre éles választ adott az Európai Szállítási Dolgozók Szövetsége. Soron kívül Három nő vesztette életét egy tragikus amerikai autóbalesetben

„A legalapvetőbb munkafeltételek hiánya továbbra is minden munkaerőhiány oka a közlekedésben, és az is marad. A cél olyan jogszabályok és irányelvek kidolgozása kell legyen, amelyek előírják és betartatják a megfelelő munkakörülményeket, nem pedig a kizsákmányolást állandósító és a harmadik országok állampolgárainak kizsákmányolását előmozdító rendszer létrehozása” – írta Livia Spera, az ETF főtitkára a von der Leyennek címzett levelében.

„A liberalizált európai piac lehetővé tette a közlekedésben a modern rabszolgasághoz hasonló foglalkoztatási rendszer kialakulását – különösen a harmadik országok állampolgárai számára” – tette hozzá.

„Itt nem megoldás, ha a közlekedésben a tisztességes munkahelyek tátongó űrét harmadik országbeli munkavállalókkal próbáljuk betölteni. Az egyetlen dolog, amit ez el fog érni, az az, hogy növekedni fog a kizsákmányolt munkavállalók száma.”

„A kizsákmányolás és a munkakörülmények a modern rabszolgaság határát súrolják – különösen a harmadik országok állampolgárai számára ez a mai közlekedési ágazat valósága. Az EU-nak szabályozni kell a munkakörülményeket. Bármilyen más megoldást javasolni felelőtlenség” – zárta sorait Spera.

A sofőrhiány továbbra is komoly probléma Európa országaiban – és azért nem csupán az Európai Uniót érdemes említeni, mivel az Egyesült Királyság is rendkívüli munkaerőhiánnyal küzd a szegmensben. Tavaly csaknem 400 ezerrel kevesebben dolgoztak az ágazatban, mint ahány hivatásos sofőrre szükség lett volna.

Az elkövetkezendő években ez a szám minden bizonnyal tovább növekszik majd, ugyanis a nem megfelelő körülmények miatt egyre kevésbé vonzó a szakma, a kiöregedő munkaerő helyére pedig nem érkezik elegendő utánpótlás.