A bíróság jogellenesnek minősítette a mozdonyvezetők a sztrájkkezdeményezését, a MÁV üdvözli a döntést
Szeptember első hetével határozatlan idejű sztrájkot hirdettek a mozdonyvezetők, amennyiben nem jön létre a megállapodás a tavalyi reálkereset veszteség kompenzálására, a bíróság pedig most jogellenesnek minősítette a kezdeményezést.
Ahogy arról korábban is beszámoltunk, a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) augusztus 24-i küldöttközgyűlésén úgy határozott, szeptember 5-től határozatlan idejű sztrájkot hirdetnek.
Mint ismert, a MOSZ még tavaly ősszel indított kollektív munkaügyi vitát, ám miután nem vezetett eredményre, 2022 márciusára hirdette meg a sztrájkot. Végül azonban az orosz-ukrán háború miatt kialakult menekültválságra való tekintettel nem tartották meg a sztrájkot.
A szakszervezet tagsága továbbra sem fogadja el, hogy a 2021. évi nulla százalékos béremelés és a magas infláció miatti reálkereset-veszteséget a munkáltató nem kívánja kompenzálni.
A MÁV korábban alaptalannak és jogszerűtlennek tartotta a sztrájkbejelentést arra hivatkozva, hogy a tavaly megkötött hároméves bérmegállapodásban foglaltakat a munkaadó 2021-ben maradéktalanul betartotta, és 2022-ben is betartja.
Csütörtökön pedig kiderült, hogy a bíróság jogellenesnek minősítette a sztrájkkezdeményezést, a MÁV pedig rögvest ki is adott egy közleményt hivatalos honlapján, melyben üdvözölte a bíróság döntését:
A vasúttársaság üdvözli a bíróság döntését a sztrájkkezdeményezés jogellenesnek minősítéséről.
A szakszervezet annak ellenére követel bérkompenzációt, hogy a 2021-ben megkötött bérmegállapodás értelmében három év alatt összesen 15,5 százalékkal emelkednek a munkabérek. A MÁV-Volán-csoport 2021-ben 200 ezer forint SZÉP-kártya juttatást fizetett minden munkavállalónak, míg 2022-ben 10 százalékkal emelte, 2023-ban pedig további 5 százalékkal fogja emelni a munkabéreket. A vasúttársaság a bérmegállapodásban foglaltakat teljeskörűen teljesítette és teljesíteni fogja a jövőben is.
A mozdonyvezetők a MÁV-Volán-csoporton belül és a teljes nemzetgazdaságban is kiemelkedő mértékű havi átlagkeresete meghaladja a bruttó 800 ezer forintot.
A jelenlegi gazdasági helyzetben, különösen az emelkedő energiaárak mellett, kiemelten fontos, hogy az ország kiszámítható és biztonságos közlekedési szolgáltatásokra támaszkodjon, ezen belül is a vasúti személy- és áruszállítás folyamatosan és gördülékenyen biztosított legyen, és mihamarabb megnyugtatóan rendeződjön a helyzet.